رمز رستگاری مؤمن در جهاد است/جهاد تکلیف ایمان است

خانه / استان ها / رمز رستگاری مؤمن در جهاد است/جهاد تکلیف ایمان است

%d9%86%da%a9%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%8527

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در جمع بسیجیان شهرستان شهرکرد در منطقه رزمایش الی بیت المقدس 5 گفت:‌دشمن به دنبال گرفتن روحیه جهادی از ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه شهرکرد در محل برگزاری رزمایش الی بیت المقدس 5 در منطقه عمومی رحمتیه، با اشاره به مسئولیت سنگین بسیجیان در این برهه از زمان، گفت:‌یکی از اهداف این رزمایش ها برای آن است که راه گم نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: فلسفه این رزمایش ها برای آن است ،‌که نستجیر بالله، نگویند راه امام مال امروز نیست، شرایط امروز فرق کرده و شرایط دیگری است.

وی، به تأسی از فرمایشات و تعبیرهای مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در مسیری که دشمنان به دنبال آن هستند و بعضی خسته ها از ادامه راه به این طبل می کوبند و چیزهای مسمومی می گویند، شما نگرانید که مبادا این القائات مسمون تأثیربگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ‌تأکید کرد: امروز عرصه، عرصه جهاد است. جهاد یک وظیفه مستمر ایمانی است. جهاد مال یک روز، یک مقطع تاریخ، برای صدر اسلام، دوران ائمه معصومین، دوران غیبت تنها و یا چند سال نیست؛ بلکه ایمان برای مؤمن جهاد را تکلیف کرده است.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به تقسیم بندی جهاد با عنوان؛ جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد صغیر، که به صورت مستمر انسان را فرامی خوانند،‌گفت: دشمن می خواهد جهاد را از ما بگیرد و به یک سری مسایل دنیایی بکشد و بعد بگوید دنیای تان دچار مشکل شده، پس باید به سوی دشمن برویم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید براینکه جهاد سخت است؛‌ افزود: برای اینکه این سه جهاد خوب تحقق پیدا کند، باید عرصه های آن را در هر زمان بشناسیم.

وی، شناخت زمان ،‌مکان و شرایط را از الزامات ایمان مؤمن دانست و گفت: وظیفه مؤمن از وی جدا نیست و رمز رستگاری مؤمن در جهاد است؛ مبادا روحیه جهادی را از ما بگیرند و به جای آن روحیه تن پروری، رفاه طلبی، تنبلی را بر ما حاکم کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *