رمضان، ماه نزول رحمت خاص و عام خداوند بر بندگان/ روزه و قرآن کریم دو شفیع روز قیامت

خانه / استان ها / رمضان، ماه نزول رحمت خاص و عام خداوند بر بندگان/ روزه و قرآن کریم دو شفیع روز قیامت

حجت الاسلام کریم سرافراز، با تبریک حلول ماه ضیافت الهی، به بخش هایی از مناجات شعبانیه حضرت علی علیه السلام، اشاره کرد و گفت: عمر انسان بزرگ ترین و عظیم ترین سرمایه خدادادی است که با کم کردن عمر کودکی و خردسالی و دوران کهنسالی و فتور، طبیعتاً مدت آن زیاد نیست و باید از این فرصت کوتاه برای رسیدن به کمال حداکثر استفاده را ببریم.

سرافراز8

روحانی وعضوهیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری گفت:روزه و قرآن کریم، دو شفیع روز قیامت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، با تبریک حلول ماه ضیافت الهی، به بخش هایی از مناجات شعبانیه حضرت علی علیه السلام، اشاره کرد و گفت: عمر انسان بزرگ ترین و عظیم ترین سرمایه خدادادی است که با کم کردن عمر کودکی و خردسالی و دوران کهنسالی و فتور، طبیعتاً مدت آن زیاد نیست و باید از این فرصت کوتاه برای رسیدن به کمال حداکثر استفاده را ببریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، ادامه داد: شب های قدر که ارزش آن برابر با هزار ماه است و نمازهای جماعت که پاداش آن بی حد و اندازه عنوان شده، از راه های میان بر برای رسیدن به کمال در فرصت کوتاه عمر انسان است.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم درباره اهمیت ماه مبارک رمضان، ارزش شب قدر را برابر با حدود 85 سال عمر طبیعی یک انسان دانست و اظهار کرد:رسول گرامی اسلام، ماه رمضان را شهرالله اکبر عنوان فرموده که نشان از عظمت ماه ضیافت الهی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، تصریح کرد: رمضان، تنها نام از میان ماه ها ی سال است که در قرآن به صراحت از آن یاد شده است.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به نامهای دیگر ماه ضیافت و مهمانی خداوند عزوجل، اظهار داشت: صبر، از دیگر نامهای ماه مبارک رمضان است و پاداش صبر بر بندگی و عبادت خداوندف، بهشت است.

روحانی و عضوهیأت رزمندگان اسلام استان، این ماه بزرگ را ظرف نزول وحی آسمانی و قرآن کریم دانست و گفت: رحمت خاص و عام خداوند در این ماه بر بندگان نازل می شود و باب ریان تجلی می یابد.

حجت الاسلام سرافراز، باب ریان، را در مخصوص ورود روزه داران امت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم به بهشت در روز قیامت عنوان کرد و گفت: در روز قیامت، رضوان”کلیددار بهشت” ندا می دهد که روزه داران امت پیامبر اسلام از باب ریان وارد بهشت شوند.

وی، روزه و تلاوت قرآن کریم را دو شفیع روز قیامت برشمرد و افزود: روزه و قرآن در روز قیامت نزد خداوند از بندگان شفاعت می کنند که به پاداش منع کردن وی از شهوات روزانه و خواب شبانه، خداوند شفاعت آنان را قبول فرماید.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *