رهبر فكرى و معنوى امام کاظم علیه السلام

رهبری فکری و معنوی امام کاظم علیه السلام

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام کاظم (علیه السلام) / رهبری فکری و معنوی امام کاظم علیه السلام

امام موسى بن جعفر علیه السلام بعد از رحلت پدر عاليقدرش اداره كننده فكرى و علمى دانشگاه وسيع و بزرگى بود كه از پدر به ميراث باقيمانده بود. دانشگاهى كه مديريت علمى آن بعهده امام واگذار گرديد در حال توسعه و گسترش و دربر گيرنده هزاران دانشجو و استاد بود كه در كلاسهاى مختلف آن از مكتب پر فيض امام صادق علیه السلام دانش آموخته و اكنون در طى مدارج عاليترى از دانش و فضيلت بودند.

رهبر فكرى و معنوى امام کاظم علیه السلام

رهبر فكرى و معنوى امام کاظم علیه السلام

امام موسى بن جعفر علیه السلام بعد از رحلت پدر عاليقدرش اداره كننده فكرى و علمى دانشگاه وسيع و بزرگى بود كه از پدر به ميراث باقيمانده بود. دانشگاهى كه مديريت علمى آن بعهده امام واگذار گرديد در حال توسعه و گسترش و دربر گيرنده هزاران دانشجو و استاد بود كه در كلاسهاى مختلف آن از مكتب پر فيض امام صادق علیه السلام دانش آموخته و اكنون در طى مدارج عاليترى از دانش و فضيلت بودند. گروههاى متعددى از متكلمين و فقها، و فلاسفه و محدثين و مفسرين و رياضيون و مورخين، و رجاليون و ادبا و شعرا و ديگر طبقات مختلف علمى اكنون متوجه مقام علمى الهى امام موسى بن جعفر گرديده‌اند و از كمالات و فضائل و دانش بى پايان او استفاضه مينمايند.و گرد شمع وجود او را فرا گرفته‌اند تا مبانى مكتب فكرى و علمى اسلامى را غنى‌تر و پربارتر سازند و نور درخشان اسلامى را روشن‌تر و تابان‌تر نمايند.امام موسى بن جعفر علیه السلام دانشمندترين و با فضيلت‌ترين مردم عصر خود بود و علم و دانش او همانند انبياء و رجال الهى از منبع پر فيض الهام و كرامت الهى سرچشمه گرفته بود و در مكتب تربيتى خاندان رسالت و طهارت تكميل و سرشار گرديده بود. امام صادق علیه السلام در تصديق دانش و آگاهي هاى علمى او ميفرمايد:
فرزندم موسى به حدى آمادگى علمى دارد كه اگر از تمام محتويات قرآن از او پرسش نمائى با دانش و علم كافى كه دارد به تو پاسخ قانع كننده‌اى ميدهد.او كانون حكمت، فهم، معرفت و انديشه است.
در وسعت و تبحر علمى او كافى است كه در نظر آوريم كه دانشمندان و محدثين در فنون مختلف اسلامى از وى حقايقى نقل كرده‌اند كه كتبها و دفاتر خود را با آنها پر ساخته‌اند بحدى كه آن حضرت با لقب «عالم» شهرت يافته است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *