رهبر فراری القاعده از زندان یمن + عکس

خانه / مطالب و رویدادها / رهبر فراری القاعده از زندان یمن + عکس

رهبر فراری القاعده از زندان یمن + عکس

یک مقام ارتش یمن اعلام کرد که گروه تروریستی القاعده روز جمعه با تصرف یک پایگاه نظامی در شهر مکلا در جنوب شرقی این کشور، تقریبا سراسر این شهر را به اشغال خود درآورده است.

این مقام نظامی افزود که عناصر القاعده در شبه جزیره عربی، بعد از ظهر جمعه مقر منطقه دوم نظامی ارتش را در مکلا مرکز استان حضرموت بدون روبرو شدن با مقاومت اشغال کردند.

هواپیماهای جت جنگنده سعودی و متحدانش در چند روز اخیر بار‌ها به مواضع نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن در این شهر حمله کرده بودند.

این حادثه یک روز پس از آن رخ داد که تروریست‌های القاعده در شبه جزیره عربی روز پنج‌شنبه با هجوم به زندان مکلا، بیش از ۳۰۰ زندانی از جمله اعضا و سرکرده‌های این گروه تروریستی به ویژه «خالد باطرفی» را فراری دادند.

خالد باطرفی رهبر القاعده در ابین، یکی از استان‌های جنوبی یمن است که در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود.

صد‌ها تروریست القاعده در محله‌ها و بخش‌های مرکزی و غربی مکلا پاسگاه‌های ایست و بازرسی برپا کرده و گشت زنی می‌کنند.

از سوی دیگر یک مقام مکلا در گفت‌و‌گو با فرانس پرس با تایید اشغال محله‌هایی از این شهر به دست عناصر القاعده، افزود که هنوز تمامی شهر به دست آن‌ها نیفتاده است و پادگان‌های ارتش، فرودگاه و بندر این شهر تحت تسلط نیروهای دولتی قرار دارد.

به گفته مقام‌های این شهر، عناصر القاعده همچنین به یک مجتمع اداری محلی، شعبه بانک مرکزی و مقر پلیس حمله کرده‌اند.

بحران یمن از هنگام شروع تجاوز نظامی سعودی و متحدانش به خاک این کشور در ۲۶ مارس (۶ فروردین) عمیق‌تر شد. در تهاجم‌های هوایی سعودی و متحدانش صد‌ها غیرنظامی یمن به خاک و خون کشیده شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *