روایتی از جنگهای امام علی

روایتی از جنگهای امام علی علیه السلام| تلاش در جبهه بازدارى!

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام علی (علیه السلام) / روایتی از جنگهای امام علی علیه السلام| تلاش در جبهه بازدارى!

احنف بن قيس از مسلمانان برازنده و معروف صدر اسلام است، كه در بصره مى زيست ، و به علم و حلم و درايت، شهرت داشت و از سران قبيله و از افراد متدين و خداترس بود. در ماجراى جنگ جمل (كه در سال 36 هجرى در بصره به وقوع پيوست ) احنف به حضور اميرمؤمنان على علیه السلام آمد و در رابطه با جنگى كه بيعت شكنان دنياپرست ، تحميل كرده بودند، كسب تكليف كرد و …

احنف بن قيس از مسلمانان برازنده و معروف صدر اسلام است، كه در بصره مى زيست ، و به علم و حلم و درايت، شهرت داشت و از سران قبيله و از افراد متدين و خداترس بود.
در ماجراى جنگ جمل (كه در سال 36 هجرى در بصره به وقوع پيوست ) احنف به حضور اميرمؤمنان على علیه السلام آمد و در رابطه با جنگى كه بيعت شكنان دنياپرست ، تحميل كرده بودند، كسب تكليف كرد و مخلصانه به على علیه السلام عرض كرد: ((يكى از دو كار از من ساخته است، يا با دويست نفر جنگجو در ركاب شما با دشمن بجنگم، و يا شش هزار نفر را از حمايت و طرفدارى طلحه و زبير (آتش افروزان جنگ جمل) بازدارم، هر كدام را بخواهى آماده ام !))
امام على علیه السلام فرمود: بازداشتن از پيوستن شش هزار نفر به سپاه دشمن، براى ما بهتر از همراهى دويست نفر است، بنابراين تو اين كار (بازدارى) را بر عهده بگير.
احنف به وعده خود وفا كرد، و در جبهه ديگر يعنى جبهه بازداشتن مردم از پيوستن به سپاه دشمن ، به فعاليت پرداخت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *