روایتی از نخستین مدارسی که علیه رژیم طاغوت اعتصاب کردند

روایتی از نخستین مدارسی که علیه رژیم طاغوت اعتصاب کردند

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / انقلاب اسلامی / روایتی از نخستین مدارسی که علیه رژیم طاغوت اعتصاب کردند

روایتی از نخستین مدارسی که علیه رژیم طاغوت اعتصاب کردند 

مرتضی مؤمنیان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: دانش‌آموزان و کارکنان مدارس مشکنان از بخش کوهپایه اولین مدارسی بودند که در سال 1357 در بخش کوهپایه علیه رژیم طاغوت اعتصاب کردند.

پیشکسوت عرصه انقلاب تصریح کرد: آن‌ها عکس‌های شاه خائن را نابود و فریاد مرگ بر شاه سر دادند، تعدادی از دانش آموزان مشکنان توسط پاسگاه ژاندارمری تودشک دستگیر و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند ولی آنان به مبارزات خود ادامه دادند.

وی افزود: در همین سال بزرگترین تجمع مردمی بخش کوهپایه با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در روستای امامزاده قاسم تشکیل شد که حجت‌الاسلام احمدی‌نسب از روحانیون برجسته بخش کوهپایه ضمن سخنرانی خواسته های مردم را در سه بند اعلام کردند که مورد تأیید حاضران قرار گرفت.

این مبارز انقلابی در ادامه گفت: این بندها این بود که رژیم پهلوی باید سرنگون شود و حکومت جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شود و همچنین پاسگاه‌های بخش اگر برای تظاهرات مردمی مزاحمت ایجاد کنند پاسگاه را بر سرشان خراب خواهیم کرد.

مومنیان در ادامه بیان کرد: همچنین چهار نفر از دبیران مدرسه مشکنان برای زیارت حضرت امام به تهران عزیمت کردند که در راه تصادف کرده و کشته شدند؛ این دبیران برادران احمد باقری دبیر ریاضیات، جمشید کیوانپور دبیر علوم تجربی، حسین رنجبر دبیر زبان انگلیسی و امیری دبیر علوم اجتماعی که روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *