روایت ابوترابی‌فرد از نقش حاج قاسم در پیروزی عراق

خانه / مطالب و رویدادها / روایت ابوترابی‌فرد از نقش حاج قاسم در پیروزی عراق

نایب رئیس مجلس از نقش سردار سلیمانی در پیروزی عراق مطالبی را بیان کرد

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد عصر امروز در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: امیدوارم در پرتو انوار پرفروغ ولایت و امامت و در سایه حضرت ثامن‌الحجج(ع) از سعادت دنیا و آخرت و از بهترین نعمت‌های خداوند سبحان بهره‌مند شوید.

وی ادامه داد: در ایام فرخنده پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که با 2 ویژگی بارز شناخته شده است و امروز نیز بعد از 36 سال از عمر مبارک و پرثمر آن با همان ویژگی‌ها شناخته می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ویژگی نخست انقلاب مردمی بودن آن است، انقلاب اسلامی انقلاب ملت بزرگ ایران بود، آحاد ملت ایران با حضور مؤثر و تعیین‌کننده خویش راه را برای یک تفکر فکری، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در کشور ایران و دنیای اسلام هموار کردند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: انقلاب را با حضور زنان مومن و مزین به چادرهای مشکی و حجاب برآمده از آموزه‌های دینی و با حضور یکپارچه مردم می‌شناختند، این امر نخستین ویژگی انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: ویژگی دوم انقلاب، اسلامی بودن آن است، انقلاب ملت ایران را در سال 1357 یک انقلاب اسلامی می‌شناختند، اسلامیت انقلاب به دلیل حضور مردم متدین، مسلمان، شعارهای ملت بزرگ ایران و رهبری دینی و الهی آن بود و مدیریت آن در دست توانای یک مرجیعت تقلید قرار داشت، امام راحل یک عالم دینی و مرجع تقلید ملت ایران و فقیه برجسته تربیت‌یافته در مکتب قرآن و ولایت بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز تکیه‌گاه انقلاب، ملت بزرگ ایران اسلامی در سایه تفکر و آرمان‌های امام است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امروز ملت‌های مسلمان عراق، سوریه، یمن و لبنان در کنار شما هستند، تشریح کرد: آنها هم از آرمان‌های انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کنند و دغدغه‌های ملت ایران را دارند.

* ملت ایران هستند که نهادهای سیاسی کشور را تشکیل می‌دهند

وی بیان کرد: امروز ملت ایران هستند که در صحنه حضور دارند و دفاع مقدس را مدیریت کرده و تا مقصد پیش بردند، همچنین در برابر تحریم‌ها، تهدیدها و فتنه‌ها ایستادند، با این حال در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و حماسه 24 خرداد 92 را خلق کردند و ملت ایران هستند که نهادهای سیاسی کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین امروز انقلاب اسلامی تکیه‌گاهش ملت بزرگ ایران است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در حال حاضر پایگاه مردمی انقلاب اسلامی از مرزهای کشور عبور کرده و به دنیای اسلام راه یافته است.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: شعارهای امروز مردم یمن، همان شعارها، اندیشه‌ها و آرمان‌های ملت ایران است، انقلاب اسلامی ایران مبدل به اندیشه بالنده و مقتدری شده که بر شانه‌های ملت اسلام است.

وی با بیان اینکه ملت مومن و مسلمان ایران تکیه‌گاه انقلاب اسلامی هستند، متذکر شد: امروز قدرتی که منشأ اقتدار انقلاب است، ملت ایران هستند و هیچ قدرت خارجی در کنار انقلاب اسلامی نیست؛ مگر دولت‌هایی که برآمده از اراده ملت‌ها و بر استقلال سیاسی ملت خویش باور داشته باشند.

* امروز ملت عراق متحد تراز اول جمهوری اسلامی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز قدرت و ملت عراق یک متحد تراز اول جمهوری اسلامی هستند، ملت مسلمان عراق نیز آرمان‌ها و دغدغه‌های شما را دارد.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: امروز انقلاب با مردم از موضع قدرت برخوردار است، اگر این یکپارچگی و اتحاد ملت ایران در کنار انقلاب و رهبری انقلاب نبود، ما امروز از این قدرت سیاسی برخوردار نبودیم، چراکه مهم‌ترین عامل اقتدار این کشور، ملت ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه دومین عامل اقتدار، اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز بعد از 36 سال در سایه اسلام قرار داریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: برخی از کشورهای منطقه دقیقاً نامشان جمهوری اسلامی است، در حالی که با نام که هویت اسلامی پیدا نمی‌شود، مهم‌ترین علامت اسلامیت نظام آن است که رهبری صالح محور نظام اسلامی باشد و رهبری صالح را امام (ع) تعریف کرده است.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: در روایتی از عبدالعزیزبن مسلم به نقل از حضرت علی‌‌بن‌موسی‌الرضا(ع) آمده است: «خداوند متعال پیامبرش را به ملکوت دعوت نکرد مگر بعد از آن که قرآن را بر او نازل نمود و تمام احکام را در این کتاب آسمانی برای پیامبرش تبیین کرد».

وی ادامه داد: دین در نماز بی‌روح، حج و روزه بی‌روح خلاصه نمی‌شود، حقیقت دین موضوع رهبری و زعامت مورد امضای پیامبر اکرم(ص) است، موضوع امامت و رهبری تمام دین و حقیقت دین است، پیامبر آموزه‌های دین را تبیین و برای مردم شفاف بیان کردند تا این کار مهم سامان نگرفت، پیامبر خدا(ص) دعوت خداوند را لبیک نگفتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند: «امامت، خلافت خداوند در زمین و جانشینی پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و میراث امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است».

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: در روایتی دیگر حضرت رضا(ع) می‌فرمایند: «امامت سبب سامان یافتن، عزت و اقتدار نظام مسلمانان می‌شود، امامت و رهبری است که دنیای مردم را اصلاح می‌کند و به مومنان عزت می‌دهد».

وی افزود: آیا مسلمانانی که تحت قیمومت معاویه قرار گرفته‌اند، عزیز بودند؟ ملت مسلمان ایران که تحت سلطه پادشاهان خائن در این 200 سال اخیر بودند که سرمایه‌های کشور را به باد دادند، آیا آن ملت‌ها عزت داشتند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل در نیمه دوم دهه 40 در قلب دنیای اسلام یک مشت صهیونیست همزمان کشورهای بزرگ اسلامی مصر، اردن، سوریه و جنوب لبنان را مورد هجوم قرار داده و تمام اهداف خود را در 6 روز به دست آوردند، متذکر شد: بعد از 6 روز که اسرائیل آتش‌بس اعلام کرد، سران خائن، بزدل و مزدوران آمریکا این آتش‌بس را قبول کردند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: اما امروز چه اتفاقی افتاده است که صهیونیست‌ها در بلندی‌های لبنان و در قنیطره تعدادی از نیروهای مقاومت را با راکت به شهادت رساند و بلافاصله توسط چند کشور به ایران پیغام دادند که ما نمی‌دانستیم یک فرمانده ایرانی اینجاست و گرنه شلیک نمی‌کردیم.

* حزب‌الله بازوی انقلاب اسلامی است

وی عنوان داشت: بلافاصله حزب‌الله یعنی بازوی انقلاب اسلامی، بازوی امام راحل و بازوی رهبری گفت که منتظر پاسخ ما باشید و در یک عملیات نظامی بدون کمترین هزینه با یک انفجار در داخل خاک اشغالی فلسطین، نیروهای صهیونیستی را متوقف کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: صهیونیست‌ها با سکوت و بدون هیچ پاسخ در برابر این قدرت، به شکست خود اذعان کردند، امروز آنها در برابر مقاومت اسلامی ذلیل شدند، چراکه امت اسلام دیروز رهبر صالح نداشته‌ است و امروز از رهبری صالح برخوردار است.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: «موشه دایان»، وزیر جنگ اسبق صهیونیست‌ها که سرزمین‌های اشغالی را به بیش از 3 برابر در 6 روز افزایش داد در کتاب خاطرات جنگش می‌نویسید که ما برای جنگ با لبنان گروه‌های موسیقی و رقص را می‌فرستیم، چراکه آنان وزنی ندارند.

وی با اشاره به مطلب فوق گفت: اما امروز به لبنان نماد مقاومت ملت عرب و به سید حسن نصرالله بازوی پرقدرت نظام اسلامی می‌گویند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) بارها شنیده‌ایم که اگر کسی نماز بخواند،‌حج برود، روزه بگیرد، حجاب به پا دارد و راستگو باشد، اما امام زمان خود را نشناسد، مرگش، مرگ جاهلیت است، بنابراین به نظر من این کلام پیامبر(ص) فاخرترین کلام در باب امام است؛ به این دلیل که عزت اسلام و امنیت در سایه امامت و رهبری است.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: در ذیل همین روایت می‌فرماید: «اگر رهبری صالح باشد نماز، حج،‌ زکات کامل می‌شود و اگر امام صالح بود از مرزها پاسداری می‌شود|»، بنابراین اگر امام صالح بود دیگر صهیونیست‌ها نمی‌توانند به یک وجب از خاک لبنان تجاوز کنند، اگر رهبری صالح باشد هشت سال ملت ایران با تمام دنیا می‌جنگد، اما اجازه نمی‌دهد یک وجب از خاکش زیرچکمه‌های دشمنان باشد.

* امروز تاریخ سیاسی انقلاب کلام حضرت رضا(ع) را تفسیر می‌کند

وی تصریح کرد: امروز تاریخ سیاسی انقلاب کلام حضرت رضا(ع) را تفسیر می‌کند، چراکه در زمان غیبت امام معصوم، رهبری را برگزیدند که مورد امضای امام معصوم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عزت امروز شما، سوریه، عراق ، فلسطین، لبنان و یمن برآمده از توجه به سخن امام معصوم(ع) است، اظهار داشت: اگر در این راه ثابت‌قدم باشید، میوه‌های شیرین آن را به دست می‌آورید، این تازه آغاز راه ملت ایران است.

ابوترابی‌فرد افزود: شما ربع قرن بعد از دفاع مقدس حرکت خود را با چالش‌ها و مشکلات آغاز کردید، اگر امروز در ایران و در این حکومت اسلامی دینی بر دو اصل اسلام و ملت در چهره رهبری صالح حاکم نبود، شما این امنیت را نداشتید و امروز ایران به عنوان نماد امنیت شناخته نمی‌شد؛ یا این قدرت دفاعی را نداشتید و کاروان علمی ایران با شتاب به سوی مرزهای علم حرکت نمی‌کرد، بنابراین اینها دستاورد حرکت ملت ایران در راهی است که مورد امضای خداوند است.

وی عنوان کرد: هر قدر ملت ایران به اسلام، قرآن و ارزش‌های اسلامی، صداقت، راستی، وفای به عهد، مهرورزی به مسلمانان، ثبات قدم، پایداری در برابر دشمنان بیشتر آراسته شود، عزت بیشتری دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «مردم من را کمک کنید، با تقوا و پاکدامنی» و امروز سخن رهبر معظم انقلاب نیز همین است، چنین توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می‌فرمایند: «ملت ایران، فلسطین، یمن من را با پاکدامنی و تقوا، نماز، ایمان، صداقت، درستکاری، دوری از مال حرام و با رعایت قانون کمک کنید».

* انقلاب اسلامی دغدغه حضور مردم را در مشهد مقدس دارد

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امروز مسئولان کشور و آحاد ملت به هر میزان به این ارزش‌ها آراسته شوند، انقلاب گسترش می‌یابد، گفت: چرا انقلاب اسلامی دغدغه حضور مردم را در مشهد مقدس دارد و به این مقدار اقدامات عظیمی در مشهد انجام شده است؟ یکی از آرمان‌های رهبری آن است که ملت ایران بیشتر به زیارت حرم رضوی مشرف شوند، چراکه نورانی می‌شوند و بر دین و ایمان و تقوای آنها افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانم‌ها بعد از زیارت حرم رضوی به خانواده و حجاب خود توجه بیشتری می‌کنند، آقایان نیز به حقوق همسر خود نیز توجه بیشتری می‌کنند،‌ بنابراین در این راستا انقلاب امروز نیازمند به دین و اخلاق است و زیارت حضرت بر دین ما می‌افزاید.

* انقلاب اسلامی در سایه اسلام و ملت زنده است

وی عنوان کرد: این انقلاب در سایه اسلام زنده است، بنابراین آنجایی که ضعف داریم به این دلیل است که اسلام زیر پا گذاشته می‌شود و باید تلاش کنیم اسلام را در کشور پررنگ کنیم، همه ما این وظیفه را داریم در اخلاق و انجام شایسته وظایف یک مسلمان باشیم.

* سردار سلیمانی در دنیای اسلام عزیز است

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: چرا امروز شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی در دنیای اسلام عزیز هستند؟ به این دلیل که در رفتار او اسلام را می‌بینند، شجاعت علوی و ارزش‌های اخلاقی را می‌بینند، این فرماندهی که در قلب خطر و جریان‌های تروریستی منطقه حضور پیدا می‌کند تا ملت عراق را نجات دهد.

وی بیان داشت: ملت عراق پیروزی خود را از حضور و مشاوره او و این حضور را از دستاورد اسلام می‌بیند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سلیمانی در قلب خطر حضور دارد و این است که شما ملت ایران امروز عزیز هستید، بنابراین باید تلاش کنیم این دو رکن انقلاب را پررنگ کنیم، انقلابی که مردمی‌تر در سایه اسلام باشد.

* زنگ خطر آنجایی است که مسئولان دغدغه حضور مردم را نداشته باشند

ابوترابی‌فرد عنوان داشت: دغدغه امام راحل نیز خدمت به مردم بود، چراکه این حکومت تمام هویتش را از مردم دارد و مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند،‌ انقلاب هرچه مردمی‌تر باشد از اقتدار، سلامت و صلابت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: هرگاه دیدید مسئولان دغدغه حضور مردم را ندارند،‌ این یک زنگ خطر است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: انقلاب در سایه رهبری مقتدر و اسلام عزیز است و امیدواریم این راه را با عزت تداوم ببخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *