روایت تلخ بازیگر هالیوودی از اسلام‌هراسی در آمریکا

خانه / مطالب و رویدادها / روایت تلخ بازیگر هالیوودی از اسلام‌هراسی در آمریکا

مارهرشالا در یک مصاحبه خبری گفت از زمان حادثه 11 سپتامبر تاکنون در لیست نظارتی اف.بی.آی قرار داشته و اینکه به عنوان یک سیاه پوست، پیش‌داوری‌ها و برخوردهای اسلام‌هراسانه مردم برایش چیز جدیدی نیست.

علی مارهرشالا،در صحبت با خبرنگاران به حضور پررنگ اسلام‌هراسی در جامعه آمریکا اذعان کرد و تجربیات تلخی که از تبعیض و نژادپرستی به عنوان یک مسلمان سیاه پوست داشته را فاش کرد.وی که به خاطر بازی در فیلم «مهتاب» نامزد جایزه اسکار شده است به تبیین مواضع سیاست های آمریکا در قبال مسلمانان پرداخت.مارهرشالا در یک مصاحبه خبری گفت از زمان حادثه 11 سپتامبر تاکنون در لیست نظارتی اف.بی.آی قرار داشته و اینکه به عنوان یک سیاه پوست، پیش‌داوری‌ها و برخوردهای اسلام‌هراسانه مردم برایش چیز جدیدی نیست.

وی در صحبت‌هایش گفت: اگر شما هم مثل من پس از ده‌ها سال سیاه پوست بودن در آمریکا به دین اسلام گرویده بودید، برخوردهای تبعیض آمیز امروز جامعه آمریکا علیه مسلمانان برایتان تکان دهنده نبود. در گذشته پلیس بارها اتومبیل من را بدون هیچ دلیلی متوقف ساخته، در آن به دنبال اسلحه گشته و به من تهمت‌ها زده‌اند. قطعات اتومبیلم را از هم باز کردند و خلاصه اینکه این تبعیض‌هایی که امروز مسلمانان تجربه می‌کنند برای ما چیز جدیدی نیست.

وی افزود: همسرم نیز که حجاب می‌پوشید به خاطر خاطرات بدی که از رفتار مردم داشت، دیگر در نیویورک احساس امنیت نمی‌کرد.

علی که در گیلمور به دنیا آمده و مادرش یک راهب مسیحی بوده، در سال 1999 تصمیم می‌گیرد مسلمان شود. وی در فیلم‌های سینمایی زیادی ایفای نقش کرده است. و امسال نیز به خاطر بازی زیبایش در فیلم جدید «مهتاب» بیش از 25 جایزه متعدد دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *