روح پاک و بی‌آلایش فرزندان در سنین پایین پذیرای هر امر الهی است

خانه / استان ها / روح پاک و بی‌آلایش فرزندان در سنین پایین پذیرای هر امر الهی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ بیست و دومین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزارشد.

آقاتهرانی4

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع علما،طلاب و نخبگان شهرکردی به نقش تربیت فرزندان اشاره کردو گفت: روح پاک و بی‌آلایش فرزندان در سنین پایین پذیرای هر امر الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ بیست و دومین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزارشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی در این مراسم گفت: باید برای تربیت فرزندان و دانش‌آموزان به آنان الگوهای اسلامی را معرفی کرد و بهترین الگوی تربیتی، حضرت محمد صلوات الله علیه و آله وسلم ، ائمه معصومین علیهم السلام و یاران و نزدیکان آنان هستند.

ناطق با اشاره به مفاهیم آیه 72 سوره احزاب، اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه قرآن مجید، انسان را تنها موجودی بیان می‌کند که بار امانت و ولایت الهی را پذیرفته است.

وی با بیان اینکه نادانی و ناآگاهی از ارزش امانت الهی موجب ظلم در حق این امانت بزرگ است، افزود: در مورد خلقت انسان دو دیدگاه الهی و شیطانی وجود دارد و نادیده گرفتن بعد روحانی و معنوی انسان علت نافرمانی شیطان از فرمان خداوند در سجده بر او است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خلقت انسان در دو بخش جسمانی و روحانی حادث شده است و زمانی که پروردگار روح خود را بر انسان دمید خلقت وی کامل شد و خداوند، سجده بر انسان را بر همه مخلوقات واجب کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آقا تهرانی خلقت الهی انسان را در دمیده شدن روح خداوند در کالبد جسمانی او بیان و تصریح کرد:پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله وسلم انسان کامل است و همه‌ افراد به واسطه‌ی روح الهی و بعد معنوی وجود خود توان رسیدن به جایگاه پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله وسلم را دارند اما این امر نیازمند توجه، تربیت و رعایت اصول و مبانی ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه خودشناسی سبب آگاهی از ارزش حقیقی و شناخت امانت و ولایت الهی موجود در انسان می‌شود، گفت: روح پاک و بی‌آلایش فرزندان در سنین پایین پذیرای هر امر الهی است و باید در تربیت آنان دقت و توجه ویژه‌ای را صرف کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شغل و وظیفه معلمی را بسیار سنگین و ارزشمند دانست و افزود: اگر معلمان بتوانند فردی را در مسیر تعالی و سعادت هدایت کرده و او را برای مصون ماندن از فتنه و آسیب شیطان به درستی تربیت کنند، خداوند آنان را از اجر و پاداشی بزرگ بهره‌مند می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی فرصت تربیت افراد را توفیقی بسیار مهم و بزرگ برای معلمان و روحانیون بیان و تصریح کرد: عمری که خداوند برای انسان قرار داده، یک فرصت برای تجارت و معامله با اوست و اگر انسان در این فرصت راه هدایت را برگزیده و در این مسیر دیگری را هم با خود همراه کند، خداوند جایگاه بلندی و پاداشی بزرگ را برای او در نظر می‌گیرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *