روزی 70 بار استغفار کنید تا آماده رمضان شوید | آقامجتبی تهرانی

خانه / پیشنهاد ویژه / روزی 70 بار استغفار کنید تا آماده رمضان شوید | آقامجتبی تهرانی

آقامجتبی تهرانی گفت: در روایت داریم که هفتاد بار استغفار در هر روز ماه شعبان، معادل با هفتاد هزار مرتبه استغفار در ماه‌های دیگر است. چه بسا دلیلش مربوط به این باشد که ماه مبارک شعبان، ماه آمادگی برای ورود به ماه رمضان است.

روزی 70 بار استغفار کنید تا آماده رمضان شوید | آقامجتبی تهرانی

هیاتمرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت ماه شعبان می‌گوید: اهل معرفت راجع به ماه شعبان یک تعبیری دارند و می‌‎گویند ماه شعبان منزلی‌ از منازل عمر سالک الی الله است. یعنی ماه مبارک شعبان، فرصتی است برای او نسبت به سلوکش.

در روایات بسیار داریم که راجع به این ماه سفارشاتی شده است و به جلالت قدر و عظمتش پرداخته شده است تا آنجایی که روایت از پیغمبر اکرم است که می‌‎فرماید «شَعبَانُ شَهرِی رَحِمَ اللَّهُ مَن أَعَانَنِی عَلَی شَهرِی». ماه شعبان ماه من است، رحمت خدا بر آن کسی باد که مرا نسبت به این ماه کمک کند.

اعمالی را برای این ماه مبارک سفارش و تأکید می‌‎کنند که سرآمد آن، عبارت از استغفار است که  باید هر روز هفتاد مرتبه «أَستَغفِرُ اللَّهَ وَ أَسئَلُهُ التَّوبَهَ» گفته شود. در روایتی دارد که هفتاد بار استغفار در هر روز ماه مبارک شعبان، معادل است با هفتاد هزار بار یا مرتبه استغفار در ماه‌های دیگر که این‌ها همه گویای بُرد اوست. چه بسا دلیلش مثلاً مربوط به این باشد که ماه مبارک شعبان، ماه آمادگی برای ورود به ماه رمضان است. انسان خودش را در این ماه آماده می‎‌‌کند برای ورود به ماه مبارک رمضان و سِرش هم این است.

ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الله است و ماهیست که خداوند بندگانش را میهمان کرده است. درست است؟ حالا ما به حسب ظاهر، اگر بخواهیم خدمت یک شخصیت بزرگی که ما را دعوت کرده است تا از ما پذیرایی کند،برویم، چه می‎‌‌کنیم؟ خیلی روشن است. خودمان را تر و تمیز می‌‎کنیم، نگاه کنید سادش کردم. می‌رویم حمام، لباس‌های خودمان را به حسب ظاهر بین این محضر با محضرهای دیگر تغییر می‌دهیم. بنابراین متناسب با این آمادگی، این اعمال آمده است و سرآمدش هم استغفار است.

استغفار یک نوع شست و شوی درونیست و ازاله کثافات ناشی از تخلف‌هاست.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *