روز اول ختم قرآن| علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمة الله علیه

روز اول ختم قرآن| علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمة الله علیه

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های مناسبتی / ویژه نامه ماه مبارک رمضان / توصیه بزرگان ویژه ماه مبارک رمضان / روز اول ختم قرآن| علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمة الله علیه

روز اول ختم قرآن را با یاد علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمة الله علیه مفسر قرآن، فقیه عارف و فیلسوف جهان اسلام می گزارنیم، در ادامه شرح نکاتی از زندگانی این عالم بزرگوار را به اطلاعتان می رسانیم …

روز اول ختم قرآن| علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمة الله علیه

روز اول ختم قرآن  را با یاد علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمة الله علیه مفسر قرآن، فقیه عارف و فیلسوف جهان اسلام

یک نکته :
همسر علامه طباطبایی بسیار نزد او ارج و قرب داشت و  به قدری در زندگی با درایت عمل می کرد که علامه با فراغت خاطر به امور علمی خود می پرداخت. در زمان بیماری او، علامه بیست و چند روزکلاس های درسشان را تعطیل کرده و به پرستاری از همسر پرداخت. با فوت او، علامه هم بی تاب شد و بشدت می گربست  و در جواب دعوت دیگران به صبوری می گفت: «مرگ حق است؛ همه باید بمیریم؛ من برای مرگ همسرم گریه نمی کنم. گریه من برای صفا، کدبانوگری و محبت های خانم است؛ ما زندگی پر فراز و نشیبی داشته ایم. در نجف اشرف با سختی هایی مواجه می شدیم که من از حوایج زندگی و چگونگی اداره آن بی اطلاع بودم. در طول مدت زندگی ما هیچ گاه نشد که خانم کاری بکند که من حداقل در دل بگویم کاش این کار را نمی کرد.. این زن بود که مرا به اینجا رسانید؛ او شریک من در کارهای علمی است..
علامه مدتها مرتب بر سر قبر همسرش حاضر می شد و همواره می گفت: بنده خدا باید حق شناس باشد. اگر آدمی نتواند حق مردم را ادا کند، حق خدا را نیز نمی تواند ادا کند.

یک اثر :
تفسیر المیزان، شاخص ترین اثر علمی اوست؛ استاد مطهری می گفت:” او مردی است که صد سال دیگر باید بنشینند و آثار او را تجزیه و تحلیل کنند (م.آثار ۲۵/ ۴۲۸). در میان آثار قلمی او، خواندن کتاب “سنن النبی” درباره سبک زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را از دست ندهید.

یک توصیه :
هر روز که هنگام صبح از خواب بیدار می شوید، قصد جدی کنید که در هر عملی که پیش می آید رضای خدا را مراعات خواهم نمود، آن وقت در سر هر کاری که می خواهید انجام دهید نفع آخرت را منظور خواهید داشت به طوری که اگر نفع اخروی نبود، انجام نخواهید داد و وقت خواب چهار پنج دقیقه در کارهایی که روز انجام داده اید فکر کرده و یکی یکی از نظر خواهید گذرانید.
پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *