روز جهانی شیر مادر | توصیه رهبر انقلاب به مادران

خانه / پیروان عترت / کلام ولایت پیروان / روز جهانی شیر مادر | توصیه رهبر انقلاب به مادران

سال هاست که نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد و سلامت کودکان و همچنین سلامت مادران شناخته شده است و به تنهائی در شش ماه اول تولد برای شیرخوار کافی است و در شش ماه دوم تولد انرژی لازم پنجاه درصد از شیر مادر و پنجاه درصد از تغذیه تکمیلی تامین میشود.

همه ساله دهم مرداد (اول آگوست) که بنام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده، در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته میشود. هدف از نامگذاری این روز تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است.

شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار، بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده است. بسیاری از روایات وارده در دین اسلام و در میان متون فقهی، مدت آن را حدود دو سال مشخص کرده اند. امام صادق علیه السلام از امیرمؤمنان نقل می کند: هیچ شیری برای تغذیه نوزاد، با برکت تر از شیر مادرش نیست. (وسائل الشیعه – جلد ١٥)

رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلّم) میفرمایند: شیرخواری 21 ماه است پس هرچه کم شود ظلم به کودک است. (کافی، جلد6، صفحه 40)

پزشکان نیز می گویند کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می کنند، از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به سایر نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه می کنند، بر خوردارند.

امام خامنه ای(دامت برکاته) پیرامون  زندگی اسلامی و درباره ی اهمیت تغذیه سالم، تمیز و خوب برای کودک، به خانواده ها مخصوصا مادران توصیه میکنند که بهداشت کودک را رعایت کنند و به تغذیه ی کودک توجه کنند، که بهترین تغذیه برای کودک شیر مادر است.

رهبر انقلاب: این که معمول شده بود به سبک اروپایی ها در رژیم گذشته که مادرها از زیر بار شیر دادن به بچه می گریختند به بهانه های گوناگون، این چیز بسیار بدی است، اسلام عکس این نظر دارد.

امروز خوشبختانه علم هم این را تأیید میکند و مسلّم است که شیر مادر بهترین است، بهترین غذا برای کودکان است.

 پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *