روز شمار دفاع مقدس – 26 بهمن ماه

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / روز شمار دفاع مقدس – 26 بهمن ماه

اقدام هاي سازمان يافته در مخالفت با حفظ ارتش : راهپيمايي گروهي از دانشگاه صنعتي تا محل سكونت امام خميني در حمايت از انحلال ارتش و تشكيل ” ارتش خلقي “. امام نمايندگان تظاهر‌كنندگان را به حضور نپذيرفتند.

57/11/26

اقدام هاي سازمان يافته در مخالفت با حفظ ارتش : راهپيمايي گروهي از دانشگاه صنعتي تا محل سكونت امام خميني در حمايت از انحلال ارتش و تشكيل ” ارتش خلقي “. امام نمايندگان تظاهر‌كنندگان را به حضور نپذيرفتند. سخنراني آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني به نمايندگي از امام براي تظاهركنندگان و ابلاغ‌‌ اين پيام كه آنها خواسته‌هاي خود را از طريق منطقي بدون‌‌اينكه برداشت سوء و خرابكاري شود، ‌‌ايراد كنند. گردهمايي گروهي از نظاميان در دانشگاه صنعتي براي حمايت از انحلال كامل ارتش و كمك گرفتن از تجربه‌هاي نظري و عملي چريكهاي فدايي و مجاهدين خلق و اعلام اينكه تا خواستهاي آنها عملي نشود از حضور در يگانها خودداري مي‌كنند. اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق در مخالفت با انتصاب هاي جديد در ارتش : كساني كه ترفيعات خود را در زمان رژيم شاه كسب كرده‌اند به هيچ‌وجه صلاحيت تجديد سازمان و فرماندهي ارتش ملي‌‌ ايران را ندارند.

درگيري مسلحانه در تبريز. اجتماع گروهي از مردم تبريز به تحريك گروههاي مذهبي و غيرمذهبي در مقابل پادگان براي دريافت اسلحه. تشكيل ستاد مركزي ارتش خلق به دستور آيت‌الله قاضي طباطبايي (نميانده امام خميني در تبريز) و توزيع اسلحه بين جوانان. حمله جوانان مسلح به پادگان در ساعت 10 صبح و تسخير آن و دستگيري سرلشكر بيدآبادي (فرمانده پادگان) و انتصاب سرتيپ ارزيلي به جاي وي.

پيام امام خميني به ملت : الان قدم ثاني كه شما بايد برداريد و آن قدم سازندگي است. اعتصابات از روز شنبه بايد شكسته بشود ؛ نه اجازه، حكم است. از تعرض به مراكز عمومي‌ و سفارتخانه‌ها بايد جلوگيري كرد. تعرض چه به قواي ارتش، چه شهرباني و چه ژاندارمري تعرض به دولت اسلامي است.

58/11/26

موافقت ايران و امريكا براي تشكيل كميسيون 5 نفره از سوي كورت والدهايم براي رسيدگي به اتهامات ايران عليه شاه و آمريكا.

59/11/26

قاسملو: سازمان مجاهدين خلق آماده همكاري با حزب دمكرات است.

عمليات آزادسازي – ارتفاعات …

62/11/26

عمليات آزادسازي – ارتفاعات …

64/11/26

چارلز دمن سخنگوي وزارت خارجه امريكا: منطقه خليج فارس براي آمريكا خيلي مهم است و اهميت خليج فارس به علت تغيير قيمت روز به روز نفت متزلزل نمي‌شود.

محكوميت ايران توسط كشورهايي عربي حوزه خليج فارس و ديگر كشورهاي عربي بعد از انجام عمليات والفجر 8 (فاو) و ورود ايران به خاك عراق و اعلام حمايت ليبي و سوريه از ايران.

موضع‌گيري كشورهاي بلوك شرق (بلغارستان، يوگسلاوي و روماني) در قبال جنگ بعد از عمليات والفجر8 (فاو) مبني بر تاييد موضع ايران.

65/11/26

ديدار تيم بازرسي سازمان ملل از مناطق بمباران شده ايران.

رئيس اداره ارزشيابي سياسي وزارت خارجه شوروي: شوروي بمباران شهرها را محكوم مي‌كند و اين كشور طرفدار يك ايران قدرتمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *