رونمایی از تکه آهنی به اسم موشک ایرانی در سازمان ملل حرکتی مضحک است|بیاتات آیت الله مکارم شیرازی

خانه / علما وسخنرانان / رونمایی از تکه آهنی به اسم موشک ایرانی در سازمان ملل حرکتی مضحک است|بیاتات آیت الله مکارم شیرازی

دولت آمریکا و برخی از دولت های دیگر به عربستان سعودی کمک کرده و این کشور در یمن بمب می ریزد؛ سپس آمده و تکه آهنی پیدا کرده و در سازمان ملل می گویند که ایران هم یک موشک به یمنی ها برای دفاع از خود داده است؛ این کار شما مضحک نیست؟ ایران که موشکی نداده است؛ اما به فرضِ دادن موشک، شما که شبانه روز این کار را کرده و بر سر مردم بیگناه موشک می ریزید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و استاد حوزه علمیه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به بخشی از دشمنی های آمریکا اشاره کردند وبیان کردند: ما در دنیایی زندگی می کنیم که عده ای زورگو و مستکبر بر این دنیا حکومت می کنند؛ ما تا خود را از قید و بند آنان آزاد نکنیم، به جایی نخواهیم رسید.

ایشان ابراز داشتند: نخستین راه شناخت آنان، شناخت این گروه مستبد، مستکبر، زورگو و منفعت طلب است و یکی از نشانه های آنان، انحصارطلبی است که همه چیز را برای خود می خواهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: امروز ملاحظه می کنید که دولت آمریکا به کره شمالی چسبیده و می گوید چرا می خواهید بمب اتمی تولید کنید؟ شما این همه بمب اتمی دارید و آنان هم می خواهند تهیه کنند؛ البته از نظر ما همه این کارها غلط است؛ اما به چه دلیل دنبال آنان هستید و کره شمالی را می کوبید؟

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: دولت آمریکا و برخی از دولت های دیگر به عربستان سعودی کمک کرده و این کشور در یمن بمب می ریزد؛ سپس آمده و تکه آهنی پیدا کرده و در سازمان ملل می گویند که ایران هم یک موشک به یمنی ها برای دفاع از خود داده است؛ این کار شما مضحک نیست؟ ایران که موشکی نداده است؛ اما به فرضِ دادن موشک، شما که شبانه روز این کار را کرده و بر سر مردم بیگناه موشک می ریزید.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: آنان همه چیز را برای خود خواسته و به دنبال انحصارطلبی هستند؛ باید آنان را شناخته تا فریب نخوریم؛ اگر آنان را نشناسیم، گولشان را خواهیم خورد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: ما در شیراز معلمی اروپایی مسلک داشتیم و می گفت: شاگردان، بدبختی من این است که در ایران متولد شدم؛ ای کاش در اروپا متولد می شدم؛ متأسفانه برخی دشمن خود را نشناخته و با این مدل صحبت می کنند.

ایشان ابراز داشتند: متأسفانه ما در اخبار هم ندیدیم که کسی در مقابل انحصارطلبی آنان ایستاده و بگوید شما هم بمب اتمی دارید و کره شمالی هم داشته باشد؛ باید دشمن شناس باشیم تا مورد خطر واقع نشویم.

این مرجع تقلیدتصریح کردند: امیدواریم خداوند متعال شرّ مستکبران انحصارطلب از تمام دنیا؛ مخصوصا از تمام کشورهای اسلامی و علی الخصوص از ایران اسلامی قطع بفرماید.

معظم له در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از رسول گرامی اسلامصلی الله علیه و آله و سلم اشاره کردند و گفتند: «ثَلاثَهٌ مَنْ کُنَّ فیهِ یَسْتَکْمِلُ الْایمانَ: رَجُلٌ لایَخافُ فِى اللّهِ لَوْمَهَ لائِمٍ، وَلایُرائى بِشَى‏ءٍ مِنْ عَمَلِهِ، وَ اذا عُرِضَ عَلَیْهِ امْرانِ احَدُهُما لِلدُّنْیا وَ الْآخَرُ لِلْآخِرَهُ اخْتارَ امْرَ الْآخِرَهِ عَلَى الدُّنیا/ سه چیز است در هر کس باشد ایمان را کامل کرده است: در راه خدا از سرزنش سرزنش کنندگان باک نداشته باشد، و به چیزى از عملش ریا نکند، و چون برنامه‏اى برایش پیش آمد یکى در جهت دنیا، یکى در جهت آخرت، آن که در جهت آخرت است انتخاب نماید».

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: گاهی انجام کار درست به منافع نامشروع عده ای برمی خورد و آنان شروع به سرزنش و ملامت، دروغ، تهمت و … می کنند که نباید کنار کشید.

ایشان تصریح کردند: آیا مرد خدا که کار خدایی می کند، باید با این ملامت ملامت کنندگان، جا بخورد و میدان را خالی کند؟؛ نباید اینطور باشد و افراد ضعیف اینگونه عمل می کنند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: همین حدیث برای سیر و سلوک و پیشرفت انسان کافی است؛ چراکه در دنیایی زندگی می کنیم که اگر این اصول را رعایت نکنیم، ناقص الایمان خواهیم شد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *