رویداد راه در البرز به ایستگاه پایانی رسید

خانه / استان ها / رویداد راه در البرز به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش   روابط عمومی هیآت به نقل  از خبرگزاری فارس از کرج، سومین رویداد راه به منظور معرفی و شناسایی ایده‌ها و خلاقیت‌های هیات‌های مذهبی-فرهنگی در استان البرز به پایان رسید؛ این رویداد با هدف رفع مشکلات محل به کمک هیات‌های مذهبی و نیروهای مردمی در دستورکار اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز قرار گرفت.

در این طرح هیات‌های علاقمند با ارائه طرح و ایده خود اعلام حضور می‌کردند و با بررسی گزینه‌ها و ایده‌ها در قالب «پیش رویداد» به گزینه‌های برتر رسیده و رقابت اصلی برای ارائه خدمات آغاز می‌شود؛ بیش از ۱۸۰ هیات مذهبی در البرز اعلام آمادگی کردند که از میان آن‌ها ۲۰ طرح و ایده برتر به بخش منتوری و داوری رسیدند.

مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، در آیین اختتامیه رویداد راه در استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه سعی داریم همکاری دیگر نهادهای فرهنگی را در راستای اجرای ایده‌های برتر به منظور رفع مشکلات محله را جذب کنیم، گفت: رویداد راه کمک نیروهای مردمی برای رفع مشکلات مردمی است؛ در تاریخ ثابت شده است هر جایی که مردم ایستادند و مقابله کردند با دشمن، جریان امروز هم همین است.

ولایی برحق ضمن تاکید بر اینکه حرکت ما باید در مسیر نورانی انقلاب اسلامی باشد، یادآور شد: مساجد، هیا‌ت‌ها و مجموعه‌های دینی در این میان نقش پررنگی دارند، تلاش این گروه در زمان بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و کرونا بیانگر همین است.

وی با بیان اینکه اگر رویکرد استکبار قرار بود مثمر ثمر باشد در کشورهای غربی به نتیجه می‌رسید، اضافه کرد: چه کنیم که این تشکل‌ها حرکت خود را به سمت جلو پیش ببرند، یکی از راه‌ها این است با ایجاد ظرفیت یک تبادل ایده و ظرفیت داشته باشیم تا خلاقیت‌های این مجموعه‌های فرهنگی-مذهبی بیان شود.

این مقام مسؤول در ادامه به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در رویداد راه اشاره کرد و گفت: طی این رویداد، کارهای مختلفی که در گوشه گوشه این استان در حال انجام است طی یک ماه گذشته مرور شد و ۱۸۵ شرکت کننده داشتیم، از این میان بیش از ۵۰ هیات در پیش رویداد ارائه داشتند و ۲۰ مورد به مرحله داوری و منتوری رسیدند.

ولایی برحق با بیان اینکه برخی از ایده‌ها بی مثال بود و باور آن برای اذهان عمومی تعجب برانگیز است، اظهار کرد: این ۲ روز افتخاری است برای ما و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تمامی هیات‌های مذهبی در سطح استان برخوردار شویم.

این رویداد در حالی به ایستگاه پایانی رسید که نفرات برتر به شرح ذیل مورد تقدیر قرار گرفتند؛

نفرات اول

۱- تیم هیات بیت الزهرا (سلام الله علیها) با ایده؛ «قلب های بیقرار»

۲- تیم بنات الحیدر با ایده؛ «پدر دختری»

۳- تیم هیات ریحانه النبی با ایده؛ «همسفره با همسایه»

نفرات دوم

۱- تیم هیات حضرت زهرا (سلام الله علیها) با ایده؛ «قدیم ندیم ها»

۲- تیم هیات مادرانه کوثر ولایت با ایده؛ «مادر و فرزندی»

۳- تیم هیات نورالشهدا با ایده «علمداران خدمت»

نفرات سوم

۱- تیم موسسه شهید آقایی با ایده؛ «پیوندهای آسمانی»

۲- تیم حوزه بسیج حضرت مریم (سلام الله علیها) با ایده؛ «گروه سرود زبان اشاره»

۳- تیم هیات روضه الشهدا با ایده؛ «اتحاد و همدلی محلی»

۴- تیم هیات منتظران مهدی (عج) با ایده؛ «رسم منتظران»

۵-تیم موسسه اهل الذکر با ایده؛ «ارتباط موثر آموزشی»

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *