زبان موثرترین نقش را در نگاه داشتن ایمان و یا تباهی انسان دارد

خانه / استان ها / زبان موثرترین نقش را در نگاه داشتن ایمان و یا تباهی انسان دارد

 

اراشد1

ستاد حوزه و دانشگاه گفت: باید مراقب زبان خود باشیم زیرا زبان موثرترین نقش را در نگاه داشتن ایمان و یا تباهی انسان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، درنشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی  اجرایی در استان چهارمحال و بختیاری ، با بیان اینکه در اسلام هیچ کدام از اعضای بدن به اندازه زبان نمی‌تواند در تباهی و سعادت انسان موثر باشد، گفت: امنیت روحی انسان به وسیله زبان صورت می‌گیرد زیرا زبان واسطه روح و باطن آدمی است.

وی افزود: اگر زبان انسان آرام گیرد دل او هم آرام می‌گیرد در حالی که اگر دل به وسیله زبان متلاطم شود نابود و به تباهی کشیده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زبان در عین کوچکی و ناچیزی شخصیت انسان را مشخص می‌کند اظهارکرد: زبان یکی از اعضای بدن انسان که به تنهایی می‌تواند ۲۲ گناه را مرتکب شود به همین دلیل باید مراقب زبان خود باشیم زیرا زبان موثرترین نقش

را در نگاه داشتن ایمان و یا تباهی انسان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه  به وسیله تسلط بر زبان در انسان ایجاد می‎شوند، گفت:امانت‌داری و صداقت ازمهم‌ترین شاخصه‌های تفاوت یک مسلمان با غیر مسلمان است و به وسیله این دو شاخصه می‌توان میزان ایمان واقعی یک شخص را مورد سنجش قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه رحمت خدا از جامعه‌ای که دروغ می‌گوید و خیانت می‌کند دور می‌شود، افزود: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند در جامعه که بزرگان آن دروغ می‌گویند رحمت خدا از آن جامعه دوره شده و نزول باران که بخشی از رحمت خداوند است نیز متوقف می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه تخصص یا دانش عمومی، مدیریت و مکتبی بودن سه شاخصه مهم درانتخاب مدیران لایق بیان و تاکیدکرد: برای این که جامعه دچار مشکل نشود باید در انتخاب مدیران آن جامعه به این سه شاخصه مهم توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر شخص دانش کافی نداشته باشد نمی‌تواند کاری را انجام دهد و همچنین اگر از مدیریت یعنی توانایی انجام کار بهره‌مند نباشد و مکتبی نباشد یعنی نخواهد کاری را انجام دهد جامعه دچار مشکل می‌شود بنابراین باید در انتخاب مدیران به این سه ویژگی اهمیت داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی صداقت داشتن و حرف راست زدن، ادای امانت و خیانت نکردن، وفای به عهد و پیمان حرام ندیدن یعنی چشم چرانی نکردن، حرام خوری و عفیف بودن و پاک دامن بودن از شرایط بهشتی شدن انسان بر اساس احادیث و روایات الهی عنوان کرد.

وی افزود: رسول خدا همواره در دعاهای خود می‌فرمودند: خدایا زبان مرا از دروغ، دل مرا از بدخواهی و دامن من را از بی‌عفتی حفظ کن که این دعای رسول خدا(ص) به ما نشان می‌دهد که باید همواره مراقب زبان و رفتار خود باشیم.

شایان ذکراست: بیست دومین مرحله طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با عنوان “جوان و سبک زندگی اسلامی” با حضور اساتید و اندیشمندان دینی مطرح کشور به همت نماینده محترم ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد از دوم مرداد ماه آغاز شده و تا 27این ماه ادامه دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *