زنان با حفظ حجاب، به عفیف بودن شناخته می شوند

خانه / استان ها / زنان با حفظ حجاب، به عفیف بودن شناخته می شوند

IMG_1595

استاد حوزه علمیه شهرکرد با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب گفت:با حفظ حجاب زنان به عفیف بودن شناخته می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ درشب شهادت ششمین مهر سپهر ولایت، حضرت امام جعفرصادق علیه السلام مراسم سخنرانی و عزاداری در جوار بقعه متبرکه امامزاده حمزه علی علیه السلام بلداجی شهرستان بروجن به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم معنوی که در صحن بیرونی آستان امامزاده برپا گردید حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی شهادت رئیس مذهب تشیع علوی را تسلیت گفت.

وی در بخش اول سخنان خود به مساله عفاف ، حجاب و اهمیت آن در زندگی بشر پرداخت و افزود:قرآن کریم پیرامون حفظ حجاب اشاراتی صریح دارد.

استاد حوزه علمیه شهرکرد با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه احزاب ادامه داد: حفظ حجاب باعث می شود زنان به عفیف بودن شناخته شوند و از آزار و اذیت مریض دلان جامعه در امان باشند.

حجت الاسلام احمدی به تبیین سه ویژگی اخلاقی و رفتاری حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)از منظر مقام معظم رهبری پرداخت.

وی نخستین ویژگی امام صادق(علیه السلام) را مرد علم و دانش عنوان کرد و گفت: آن امام همام  به تصحیح انحرافات ایجاد شده ، پس از رحلت نبی مکرم اسلام در جامعه پرداختند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به دومین ویژگی آن حضرت افزود: حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) مرد مبارزه و جهاد بودند و تاریخ گواهی می دهد که امام صادق(علیه السلام) برای ساقط کردن حکومت ظلم و جور و استقرار اسلام ناب در حال مبارزه بود.

استاد حوزه علمیه شهرکرد با اشاره به سومین ویژگی امام صادق(علیه السلام) گفت:حضرت امام صادق علیه السلام در سراسر عالم اسلام ( از خراسان تا ماوراء النهر گرفته تا برسد به شمال آفریقا  و …) دوستان و یاران شیعی و علوی خود را سازماندهی کردند و آنها را وکلایی قرار داد تا در  کنار بیان مسایل فقهی و شرعی ،به تکلیف سیاسی خود برای روشنگری و هدایت مردم عمل کنند.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء مداحی حاج سیداحمدمیرلوحی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام (دعوت شده از اصفهان) روضه خوانی و نوحه سرایی در سوگ شهادت ششمین امام شیعیان و ضیافت شام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *