زنان همیشه آگاه (نقش زنان و مادران در حمایت از تولیدِ داخلی)

خانه / پیروان عترت / زندگی بهتر / زنان همیشه آگاه (نقش زنان و مادران در حمایت از تولیدِ داخلی)

زنان شجاع و آگاه و مقاوم و صبور ایران، در دوران انقلاب و جنگ حضوری فعال داشتند. امروز هم در میدان سیاست، فرهنگ و در فعالیت های مقابل چشم دشمنان، حضور فعال دارند.                         امام خامنه ای(دامت برکاته)

زنان نیمی از کل جمعیت جهان را تشکیل می دهند. زنان در اقتصاد خانواده نقش کلیدی و مؤثری دارند و الگوی مصرف خانواده را مدیریت می کنند. زنان بطور قطع تأثیر بسیاری در افزایش کمّی و کیفی اهداف متعالی جامعه داشته و قادرند نقشی مهم و تأثیرگزار در اعتلای جامعه داشته باشند.

زنان با ایفای نقش پُرارزش مادری، به ایجاد الگوهای مناسب مصرف برای فرزندان مبادرت نموده بر اقتصاد کشور نیز تأثیرگذارند.

موضوع تربیت فرزند بعنوان آینده سازان کشور نقش زنان را در تحقق شعار حمایت از کالای داخلی برجسته کرده و با توجه به جایگاه زن در خانواده و جامعه آنان را در این امر پیشتاز نموده است.

مادران جامعه با پرهیز از اسراف و جایگزینی کالای ایرانی در خانواده ها به فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگِ حمایتِ از تولید داخلی، به وظیفه ای جهادی میپردازند. بدون شک، این موضوع به کاهش تورم، رونق اقتصادی کشور و حل مشکل بیکاری جوانان نیز کمک خواهد کرد.

تجربه ی زندگی هر یک از ما، و مادران بعنوان پرورش دهندگان اولیه ی فرزندان، پر از مواردی در حوزه ی اقتصاد است که احتمالا فکر می کنید اگر آنها را درست و دقیق و در سنّ خودش یاد گرفته بودید، می توانستید گام های اقتصادی موفقتری بردارید.

برای مثال هریک از موضوعات درآمدزایی، خرید و فروش کالا، استفاده از اعتبار، صرفه جویی، سرمایه گذاری، بیمه و محافظت مالی، قناعت، تولید با سرمایه ی اندک، مالیات، خمس و زکات، نگرش مثبت به کالای داخل، تعامل با بانک کارآفرینی، تحلیل سود و زیان، بورس، عدالت اقتصادی، حسابداری، بودجه بندی، عبور از مشکل مالی، کار با چک، نفی قاچاق، قدرت تصمیم گیری اقتصادی، خیریه ها، و هر موضوع مرتبط دیگری که در حوزه تربیت اقتصادی بگنجد، می تواند موضوع آموزش به فرزندان باشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *