زنان و تربیت نسل منتظر

زنان و تربیت نسل منتظر

خانه / مطالب و رویدادها / زنان و تربیت نسل منتظر

همانطور که زنان در تاریخِ حماسه‌ها و قیام‌ها نقش مهمی داشتند، در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نیز در جهت گسترش فرهنگ اسلامی، تبیین خطوط اصلی دین و آموزش معارف الهی نقش دارند…

زنان و تربیت نسل منتظر

همانطور که زنان در تاریخِ حماسه‌ها و قیام‌ها نقش مهمی داشتند، در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نیز در جهت گسترش فرهنگ اسلامی، تبیین خطوط اصلی دین و آموزش معارف الهی نقش دارند. تاریخ شاهد است که زنان نه تنها در بعد فردی و معنوی به درجات بالای کمال رسیده‌اند بلكه در بعد اجتماعی هم نقش فعالی داشتند. جامعه کنونی ما، بهترین فرصت برای به خود آمدن زنان و بازشناسی توانایی رشد و بازیابی شخصیت آنان است. زنان باید برای شرکت در آن انقلاب بزرگ از هم اکنون خود را با معیارهای دقیق اسلامی و اخلاقی تطبیق دهند و در بعد علمی و عملی مراحل کمال را طی کنند و در شناخت دقیق و درست اسلام و تربیت خودشان بکوشند تا پیش از ظهور آن حضرت جزء زنان منتظر قرار گرفته و در دوران ظهور شایستگی شرکت در آن حرکت بزرگ و کمک رساندن به امام خویش را داشته باشند. زنان، تربیت كنندگان نسل منتظر و یاوران حضرت مهدی(عج)هستند. بنابراین جدای از خودسازی، باید در تربیت و ایجاد جامعه همت گمارند تا زمینه ساز ظهور باشند.

قرار گرفتن در شرایط دشوار زندگی بشریت در جهان هستی، این سوال را برای هر شیعه عاشق اهل البیت علیه السلام و دغدغه مند ایجاد می کند که در شرایطی که خواهران و براداران مسلمان ما در رنج و سختی هستند و امام زمان ما نیز که شاهد بر این وقایع و خود منتظر امر الهی و ظهور است وظیفه فرد فرد ما چیست؟ آیا اعمال یک نفر می تواند موثر در وقوع هر چه نزدیک تر ظهور باشد؟ برای ظهور حضرت چه باید کرد؟ به راستی حالا که برخی از جوانان انقلابی این سرزمین با دیدن رنج های خواهران و برادران شیعه خود و قرار گرفتن حرم های اهل البیت علیه السلام در خطر دسترسی دشمن سر از پا نشناختن و دست از تمام خوشی های دنیای مدرن امروز برداشتند و عاقلانه این حرکت خود را قدمی در راه تحقق ظهور حضرت حجت  دانستند.

 جوانانی هم چون شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی که در بخش هایی از نامه به همسرش آمده است:

 باید به خودمان بقبولانیم که در این زمان بدنیا آمده‌ایم و شیعه هم بدنیا آمده‌ایم که مؤثر در تحقق ظهور مولا باشیم و این همراه با تحمل مشکلات، مصائب، سختی‌ها، غربت‌ها و دوری‌هاست و جز با فدا شدن محقق نمی‌شود حقیقتاً…

 نمی‌خواهم حرف‌های آرمان‌گرایانه بزنم و یا غیر واقعی صحبت بکنم؛ نه! حقیقتاً در مسیر تحقق وعده بزرگ الهی قرار گرفته‌ایم….. تمام دنیا جمع شده‌اند؛ تمام استکبار، کفار، صهیونیست‌ها، مدعیان اسلام آمریکایی، وهابیون آدمکش بی‌شرف، همه و همه جبهه واحدی تشکیل داده‌اند و هدفشان شکست اسلام حقیقی و عاشورایی، رهبری ایران و هدفشان شکست نهضت زمینه‌سازان ظهور است و بس… هدف نهایی‌اش فقط و فقط جلوگیری از نهضت زمینه‌سازان ظهور و در نهایت مقابله با تحقق وعده الهی ظهور می‌باشد…

با این وجود وظیفه ما در این عصر آخر الزمان و در جهت تشکیل هر چه زودتر این حکومت جهانی که اهل البیت علیه السلام در طول تاریخ حیاتشان در پی تحقق آن بودند و به دلیل نبود یارانی مصمم موفق به تشکیل آن نشدند چیست؟

تربیت نسل منتظر:کلید طلایی ظهور

استاد حائری در تعبیری زیبا به وظیفه هر کدام از ما نسبت به امام عصر خود تاکید کرده و می گویند«: حضرت علی(علیه السلام) بعد از شهادت مالک فرمودند: «ایکاش یکی مثل مالک در میان شما بود که سنگینی شما بر من سبک می شد»… از ما توقع زیاده ما خودمان را حقیر گرفتیم از بازی نفس ما اینه که خودمان را کم می کنیم تا بار تکلیفمان را زمین بگذاریم… هر کدام از ما باید نور چشم ولیمان باشیم… خودتان را دست کم گرفتید که ما چه کار می توانیم انجام بدهیم؟ فکر می کنید کسانی که اولیا بودند از کجای عالم آمده بودند؟ ما حال درگیری نداریم عافیت طلب شدیم… در روایات داریم که اگر کسی به همین خاطر از تکالیف چشم بپوشد خداوند مبتلایش می کند.»

در واقع طبق فرمایش ایشان زنان و مردان ما امروز می بایست مانند مالک ها و عمارها تکیه گاهی برای امام زمان خود باشند و امروز با خودسازی و فردا با تربیت نسلی منتظر و ولایت مدار در جهت تحقق ظهور قدم بردارند و در این بین نقش زنان بسیار پر رنگ و حائظ اهمیت است.

زنان و تربیت نسل ولایت مدار

حضور زنان در عصر ظهور و در میان ۳۱۳ نفر از مردان بزرگ عالم در مکه در کنار امام علیه السلام نشان از نقش عظیمی است که زنان در انقلاب جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دارند و در واقع برخی از زنان، چنان شایستگی و منزلتی می یابند که جزو اصحاب و کارگزاران ویژه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می گردند. مقام و جایگاهی که هر زنی آرزوی رسیدن به آن را دارد. اما در حقیقت اگر چه همه ما لایق رسیدن به آن مقام نیستیم اما زنان ما می توانند با تربیت دختران و پسران و نسلی ولایت مدار که عاشق خدمت به اهل البیت علیه السلام هستند و در این راه از جان و مال خود می گذرند؛ قدمی در راه ظهور حضرت بردارند و در این راه به اندازه یک انسان، یک زن، یک مادر در تربیت نسل ولایت مدار و تحقق ظهور منجی عالم امام زمان (عج) موثر باشند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *