زندگینامه امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (صلی الله علیه واله وسلم)

خانه / مطالب و رویدادها / زندگینامه امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (صلی الله علیه واله وسلم)
فرزاد اسماعیلی سالو محله سال ۱۳۵۰ در شهرستان رودسر از توابع استان گیلان، در یک خانواده فرهنگی دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان لاهیجان به پایان رساند و در خردادماه سال 1368 موفق به کسب مدرک دیپلم در رشته ریاضی فیزیک گردید و در آزمون سراسری همان سال شرکت نمود و در رشته‌های مختلف از جمله مهندسی کشتی وزارت بازرگانی و مهندسی مکانیک صنایع دفاع و مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل رشته کنترل شکاری دانشگاه هوایی پذیرفته شد.

  • پدافند هوایی ارتش / وظایف قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاءصلی الله علیه واله وسلم

اسماعیلی با توجه به علاقه‌ای که به حرفه نظامی‌گری داشت، رشته مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل دانشگاه هوایی را انتخاب کرد و سال 1368 وارد دانشگاه هوایی شد و در سال 1372 در این رشته با دریافت مدرک کارشناسی.

وی در سال 1373 به گروه پدافند هوایی دزفول منتقل و به ‌عنوان افسر آموزش ارزیابی عملیات رادار و جانشین رئیس عملیات رادار عهده‌دار مسئولیت شد و در سال 1380 به معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی منتقل و رئیس دایره تمرینات مدیر آموزش عملیات شد.

اسماعیلی در سال 1382 به گروه پدافند هوایی آبدانان منتقل و در این گروه در مشاغل مختلف از جمله جانشین سایت رادار، فرمانده سایت، معاون عملیات گروه و جانشین گروه منصوب گردید و با انتقال به معاونت عملیات نهاجا در سمت مدیر ارزیابی عهده‌دار مسئولیت شد.

وی در سال 1387 به معاونت عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا صلی الله علیه واله وسلم منتقل و در سمت مدیر رادار عهده‌دار مسئولیت گردید و از سال 1388 تا تاریخ 16/6/89 جانشین فرماندهی اطلاعات و شناسایی را به عهده داشت.

اسماعیلی همچنین سمت فرماندهی منطقه پدافند هوایی مرکزی(اصفهان) را در کارنامه خود دارد.

وی در سال 1381 دوره عالی رسته‌ای و در سال 1386 دوره کارشناسی ارشد (دافوس آجا) را با موفقیت به پایان رسانده است.

اسماعیلی در سال 1389 بنا به پیشنهاد امیر فرماندهی محترم کل آجا و تصویب مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، طی حکمی به سمت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاءصلی الله علیه واله وسلم منصوب شده است.

امیر سرتیپ ستاد کنترل و فرماندهی فرزاد اسماعیلی، دومین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاءصلی الله علیه واله وسلم آجا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *