زندگی ولایی و سالم شهید حججی با وجود تهاجم فرهنگی در این دهه

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / زندگی ولایی و سالم شهید حججی با وجود تهاجم فرهنگی در این دهه

پدر شهید محسن حججی گفت: با وجود تمام مشکلات و تهاجمات فرهنگی موجود در دهه ۹۰ محسن ثابت کرد می‌توان همچون دهه ۶۰ سالم و ولایی زندگی کرد و “تهاجم فرهنگی” بر جوانان در دهه ۹۰ هم “بی‌اثر” است.

محمدرضا حججی در مراسم یادبود شهید محسن حججی در جمع دانشجویان، مردم و خبرنگاران در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد  اظهار داشت: محسن دنباله روی مکتب امام حسین علیه السلام بود و راه امام علی علیه السلام را رفت؛ به همین دلیل این موج گسترده در کشور ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تمام شهدا بزرگ هستند اما بعضی‌ها همچون محسن به گفته امام خامنه ای حجت بر مردم هستند، افزود: یکی از دلایل بزرگی و حجت بودن محسن این است که حرف و عملش یکی بود و در کارهایش اخلاص داشت.

حججی خاطرنشان کرد: محسن همچون اکثر شما جوانی دهه هفتادی بود و مثل همه ما در دهه 90 با وجود این همه تهاجم فرهنگی اعم از ماهواره و فضای مجازی زندگی کرد اما ثابت کرد می‌شود همچون دهه 60 سالم و ولایی زندگی کرد و در پایان مزد این سالم بودنش را نیز گرفت.

شهید “جواد محمدی” به خواسته‌اش رسید

در ادامه این مراسم پدر شهید مدافع حرم “جواد محمدی” نیز گفت: جواد نیز همچون محسن و همه شهدا فردی ولایی بود و خط امام حسین علیه السلام را ادامه داد و مزدش را از اهل بیت علیه السلام گرفت و علی اکبر وار شهید شد.

وی افزود: جواد سال قبل و در تشییع جنازه دوست صمیمی‌اش، شهید مهدی اسحاقیان، که در ماه رمضان انجام شد به یکی از دوستانش گفته بود از خدا خواسته‌ام اگر در ماه رمضان شهید شدم، پیکرم بعد از ماه رمضان به ایران برگردد تا مردم روزه‌دار در آن هوای گرم در مراسم تشییع اذیت نشوند.

محمدی بیان کرد: یکی از خصوصیات اخلاقی جواد این بود که هرگاه وارد خانه می‌شد دست من و مادرش را می‌بوسید؛ آخرین باری نیز که با من خداحافظی کرد سر روی شانه من گذاشت و مرتبا از من حلالیت می‌خواست.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: بنده بارها در پاسخ به جوانانی که از ما پرسیده‌اند ما نیز می‌خواهیم فدایی بشویم و ما را راهنمایی کنید گفته‌ام که شما باید از طریق پدر و مادر فدایی شوید و رضایت پدر و مادر شرط اصلی فدایی شدن است.

محمدی افزود: شرط بعدی فدایی شدن پیروی از ولایت است و جواد معتقد بود یک مدافع حرم واقعی باید چشم و گوشش؛ چشم و گوش ولایت و پیرو امام خامنه ای باشد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *