زوج تازه شیعه ی اندونزیایی در جشن میلاد / دزفول + تصاویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / زوج تازه شیعه ی اندونزیایی در جشن میلاد / دزفول + تصاویر

همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) جشن روز دختر در دزفول برگزار شد.

این مراسم به همت واحد خواهران پیروان عترت (ع) هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری دزفول در سالن آمفی تأتر پارک دولت برگزار شد.

در این آیین پس از تلاوت قرآن و سرود ملّی، جشنی همراه با مولودی خوانی، نمایش، مسابقه، تجلیل از خادم هیأت و آزاده ی سرافراز «حاج سیّد مهدی صادقی» و مصاحبه با زوج مسلمان تازه شیعه از کشور اندونزی برگزار شد.

09

اجرای شعر و دکلمه توسط « بیتا زنگنه » از دیگر بخش های جذاب این برنامه بود. این دانش آموز هشت ساله سبکی خاص در اجرای شعر و دکلمه دارد.

02

مهمانان ویژه این برنامه یک زوج اندونزیایی تازه شیعه شده “آقای جعفر صدیق” و “خانم حسنی لتانگ” بودند که پاسخگوی سوالات مجریان برنامه بودند.

لازم به ذکر است کشور اندونزی بیش از 250میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 86% مسلمان هستند که یک میلیون نفر شیعه می باشند.

07

خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا شیعه شدید؟

جعفر صدیق هستم 31 ساله، تحصیلات کارشناسی فقه و معارف؛ بعد از تابستان قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارم. از سال 86 (هشت سال پیش) به ایران آمدم . پدرم عامل گرایش من به شیعه شد، ما سنی بودیم پدرم کتاب “اسرار الصلاه” از کتابهای “امام خمینی (ره) ” که به زبان اندونزی ترجمه شده بود را مطالعه کردند و این کتاب باعث شد ما تحقیق کردیم و پدرم سپس مادرم و خواهرم شیعه شدند؛ من آن زمان 14 سال داشتم. پدرم گفت که باید اهل بیت را بشناسی و به همین منظور در آزمونی که در اندونزی برای ورود به مدرسه علوم دینی به ایران گرفته می شد شرکت کردم و قبول شدم و به ایران آمدم.

شما چه فرقی بین نگاه شیعه و سنی به دین دیدید؟

جعفر صدیق: بحث امامت را اهل سنت مطرح نمی کند در صورتی که جامعه بدون امامت جنجال می شود. بعد از پژوهش در مورد مذهب شیعه متوجه شدم که بعد از پیامبر(ص) فردی معصوم مانند خود ایشان باید به جانشینی منصوب شود به این نتیجه رسیدم که پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر از طرف خداوند؛ “امیرالمؤمنین علی (ع)” را به عنوان جانشین خود معرفی کردند.

چرا قم را انتخاب کردید؟

خانم حسنی لتانگ: من شانزده سال در اندونزی بودم بعد از شناخت شیعه با مادرم، اقوام و همسایه ها اختلاف نظر پیدا نظر پیدا کردم زیرا مادرم با حجاب من مخالفت می کردند زیرا ایشان معتقد بودند اگر من بخواهم ادامه تحصیل دهم و سپس فعالیت اجتماعی داشته باشم حجابم مانع پیشرفتم در کشورم خواهد شد پس باید یا حجابم را انتخاب کنم یا ادامه تحصیل را ولی من ترجیح دادم راهی را انتخاب کنم که هر دو را در کنار هم داشته باشم. یک سال قبل از دانشگاه، مادرم فقط پول تحصیلم را می دادند و حتی پولی برای خرید روسری نداشتم به همین منظور از دوستانم روسری کهنه و دسته دوم می گرفتم و می پوشیدم. بعد از 17 سالگی تصمیم گرفتم از تحصیلات رایگان در ایران استفاده کنم زیرا شنیده بودم آزمونی برگزار می شود که می توانم در ایران ادامه تحصیل دهم.

زمانی که حجاب نداشتید با الان که حجاب داریدچه تفاوتی برای شما دارد؟

خانم حسنی لتانگ: متاسفانه قبل از اینکه شیعه بشوم دختری محجبه نبودم و مثل غربی ها رابطه آزادانه داشتم. در ۱۶ سالگی به این نتیجه رسیدم که این آزادی برایم به آزاری تبدیل می شود و خدارو شکر از آن فاصله گرفتم. من یکسال قبل از ورود به ایران شیعه شدم زیرا شرایط اندونزی برای حفظ حجاب خیلی سخت بود و بخاطرحفظ حجاب و حفظ اعتقاداتم به ایران آمدم. .

چه نکته ی جالبی مذهب شیعه برای شما داشت؟

خانم حسنی لتانگ: من فقط در کشورم یک یا دوبار اسم حضرت زهرا (س) را آن هم در دبیرستان شنیدم ولی وقتی تحقیق کردم به نکات جالبی در مورد شخصیت والای حضرت زهرا(س) و همچنین حضرت معصومه (س) رسیدم.

مهریه ی شما چه بود؟

ما مهریه را زمان عقد می گیریم. من به تأسی از حضرت زهرا (س) ؛ مهریه ام فقط یک انگشتر طلا بود.

از برکاتی که حضرت معصومه (س) برای شما داشته صحبت کنید؟

آقای جعفر صدیق: از برکت وجود ایشان بود که من در آزمون برای ادامه تحصیل قبول شدم. ابتدا من فارسی بلد نبودم ولی به لطف خدا و توجه حضرت معصومه(س) توانستم به ایران بیایم و با امکانات رایگان بورسیه شدم.

به عنوان زن شیعه چه انتظاری از مادران دارید؟

خانم حسنی لتانگ: من قبل از مسلمان شدن بی حجاب بودم، بعد از تحقیق در مورد مذهب شیعه از شما ایرانیان الگو گرفتم و از شما مادران ایرانی تقاضا دارم برخلاف مادرم که به من آموزش دینی ندادند به شما توصیه می کنم« به دختران خود مسائل دینی را آموزش دهید و قدر شناس این نعمت بزرگ، کشورایران باشید».

04 05

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *