ساده زیستی راه درک وضعیت مردم است

خانه / استان ها / ساده زیستی راه درک وضعیت مردم است

حجت الاسلام محسن ملک پور ساده زیستی را یکی از ویژگی‌های زمامدار جامعه عنوان کرد و گفت: حاکم جامعه باید ساده زیست باشد تا بتواند مشکلات مردم را درک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه سامان، با بيان اينکه در ماه رجب قرار داريم و درميلاد با سعادت امام جواد (علیه السلام) حضرت اميرالمومنين علي بن ابيطالب (علیه السلام) و اين ايام را خدمت شما عزيزان تبريک عرض مي کنم، اظهار داشت: فضايل حضرت علي (علیه السلام) زياد است و اين فضايل نه تنها در کتاب هاي شيعه و سني بلکه در کتاب هاي مسيحي نيز امده است.

حجت الاسلام محسن ملک پور در هر زمينه اي ما شيعان خيلي کم از فضايل حضرت علي (علیه السلام) استفاده مي کنيم، بيان داشت: با توجه به اوضاع سياسي و نزديکي انتخابات ويژيگي هاي حکمرانان و کارگزارن را از نگاه امام علي (علیه السلام) بيان مي کنم.

امام جمعه سامان با بيان اينکه ويژگي هاي يک حاکم، مسئول, رئيس از مهمترين مسائل در حکومت ديني است بيان داشت: مهمترين عامل رشد وتوسعهء همه جانبه وتأمين امنيت ورفاه يک جامعه بستگي به چگونگي يک حاکم و زمامدار است.

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه از ويژيگي هاي مهم يک جاکم و مسئول در جامعه ايمان و تقوا ، ياد خدا و حمايت از دين خدا در همه شرايط است، عنوان کرد: يکي ديگر از ويژيگي ها ساده زيستي حاکم است چرا که اگر حاکمي خود را در سطح مردم قرار دهد ،تمام سختي ها و مشکلات و فقر مردم را بهتر درک مي کند.

وي با بيان اينکه حاک و مسئول بايد از دنيا پرستي و تجمل گرايي پرهيز کند و در انجام امور پشتکار داشته باشد ، عنوان کرد: سستي در انجام دادن امور موجب زير پا گذاشتن حق و عدم اجراي به موقع کارها، ضايع کردن حقوق مردم است.

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه يک مسئول همت بلند بايد داشته باشد، تصريح کرد: رسيدن به اهداف اسلام که امروزه هم همان آرمانهاي انقلاب اسلامي است به همت بلند مردم و مسئولان نياز دارد.

وي با تاکيد بر اينکه ويژگي ديگر استقامت در برابر مشکلات است تصريح کرد: مدير ،مسئول و رئيس مشاغل کليدي بايد در برابر فشار کار و دشواري ها و فراز و نشيب هاي شغلي و تلخي ها و سختي ها مثل کوه استوار و داراي اراده پولادين باشد.

امام جمعه سامان با اشاره بر اينکه مشکلاتي در سر راه رشد و تعالي جامعه وجود دارد مشکلاتي است از سوي دشمن ايجاد مي شود، عنوان کرد: مشکلاتي که به آن از طرف داخل و خارج به آن دامن زده مي شود.

وي گفت:اميدواريم در اين آستانه انتخابات کارگزاراني شايسته آن هم از منظر و نگاه اميرالمومنين (ع) بر عرصه کار و مسئوليت وارد شود

امام جمعه سامان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته با دعوت نمازگزارن به تقوا الهي با بيان اينکه فروردين ماه سالروز قطع رابطه سياسي ايران و آمريکا در سال ۵۹ و روز ملي فناوري هسته اي است، بيان داشت: در سال ۱۳۸۵ خبر دستيابي ايران به فناوري غني سازي اورانيوم اعلام شد و به پاس قدرداني از تلاش هاي افتخارآميز دانشمندان جوان ايران اسلامي ۲۰ فروردين روز ملي فناوري هسته اي نام گذاري شد و اين ارزش زيادي دارد.

حجت الاسلام ملک پور با اشاره بر اينکه فناوري هسته اي دربرگيرنده بسياري از علوم مهندسي و پايه است و در حال حاضر منحصرا در اختيار تعداد کمي از کشورهاي جهان است، تصريح کرد: ايران عضو آژانس بين المللي انرژي هسته اي است و تمام تعدات بين المللي را پذيرفته و تمامي اسناد بين المللي الزام آور در زمينه عدم اشاعه سلاح هسته اي و خلع سلاح را امضا کرده است.

وي با بيان اينکه در اين بحث برجام تعهداتي فراتر و بيشتر را پذيرفته به همه تعهدات پيشاپيش عمل کرده است ، اذعان داشت: اجازه بازرسي هاي فراگير داده و برنامه هسته اي خود را شفاف کرده و اجماع جهاني وجود دارد که ايران به تمام تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده و هيچ اختلاف نظري ندارند و اجماع جهاني دارند که آزمايش موشکي ايران نقض برجام نيست و آمريکا هم قبول دارد چرا که يک توان دفاعي است.

حجت الاسلام ملک پور با تاکيد بر اينکه آنچه که در برجام آمده و به امضاي ۱+۵ از جمله آمريکا رسيده هرگونه وضع تحريم بر ضد ايران خلاف و مغاير برجام است، اظهار داشت: آمريکا بعد از برجام با اعمال تحريم هاي جديد مکرراً برجام را نقض کرده و از زمان رياست جمهوري ترامپ افراد و سازمانهايي را به ليست تحريم هاي ايران اضافه کرده است.

وي با اشاره بر اينکه امريکا ها با نفوذي که در رسانه هاي جهاني دارند هميشه ايران را متهم مي کنند که در فکر ساخت سلاح هاي کشتار جمعي و هسته اي است، اما همه مي دانند آمريکايي ها بودند که دشمنان ايران به اين گونه سلاح ها تجهيز کردند، بيان داشت: سياست هاي دوگانه آمريکا، وقتي اين مطلب گفته مي شوديا شنيده مي شود همه متوجه مي شوند که تا اين ذات گرگي و سلطه طلبي در آمريکا وجود دارد.

حجت الاسلام ملک پوربا تاکيد بر اينکه رابطه با آمريکا زيان آور است و شاهد آن هم همين برجام است، بيان داشت: مقام معظم رهبري فرمودند تجربه مذاکره هسته اي اينه که دشمني آمريکا با مذاکره کم نشدني است راه هم اينکه احساس ضعف نشان ندهيم و قدرت خود را نشان بدهيم.

وي گفت: قطع رابطه با آمريکاي جهان خوار طليعه پيروزي نهايي براي ايران بوده و هست.

امام جمعه سامان با اشاره بر اينکه مناسبت ديگر سيزدهم رجب که در خطبه اول به آن مقداري پرداختم و آغاز ايام البيض يا ايام اعتکاف است، بيان داشت: يکي از بهترين رزق هاي اين ماه رجب فرصت اعتکاف است فرصت اهل دعا و نيايش شدن است.

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه فرصتي که انسان يک خلوتي با خودش يک خلوتي با خداي خودشيک خلوتي با قرآن و عترت و دين داشته باشد ، اين کم نظير است، تصريح کرد: کساني هم که در اين زمينه زحمت مي کشند خدمت گذاري مي کنند فرهنگ اعتکاف را جاي مي اندازند اجر آنها از معتکف کمتر نيست.

وي با اشاره بر اينکه در شهرستان سامان اين فرصت اعتکاف جا افتاده و هر سال شاهد حضور بيشتر معتکفين هستيم، افزود: به خصوص جوانان که هرجايي که رفتيم ديديم جوانان با يک شور و نشاط خاصي در مساجد معتکف هستند.

حجت الاسلام ملک پور بيان داشت: اکثر آنهايي هم که به اعتکاف مي روند اعتکاف به آنها مزه مي کند ديگر حاضر نيستند به زندگي عادي برگردند و آن انس با خدا انس با نماز و آن روزه يک نورانيتي در انسان ايجاد مي کند که کمتر کسي مي خواهد آن را از دست بدهد.

امام جمعه سامان با بيان اينکه آنهايي هم که نمي تواند بيايند خادم معنوي خدا و پيغمبر و ائمه باشند، هزينه هاي اعتکاف و معتکفين را بر عهده بگيرند و و اين سنت حسنه را ترويج کنيم ، بيان داشت: چه بسا آن جواني را که ما هزينه اعتکاف آن را پرداخت کرده ايم اين اعتکاف و اين صميميت يک زندگي جديدي را پيش روي او بگذارد و اين فرصت را از دست ندهيم.

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه پنجشنبه روز آخر اعتکاف ،وفات حضرت زينب (سلام الله علیها) است، حضرت زينب (سلام الله علیها) ام المصائب است و اين روز را تسليت عرض مي کنم ، اذعان داشت: دستور رسيده همه چيز را با دعا از خداوند بخواهيد در گرفتاري ها خيلي بايد دعا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *