سازور در یادبود یک مداح شهید می‌خواند

خانه / پیشنهاد ویژه / سازور در یادبود یک مداح شهید می‌خواند

مجلس هفتگی هیأت محبان مرتضی به یاد بنیان‌گذار این هیأت، شهید داوود عابدی که خود مداح بود، برگزار می‌شود.

سازور در یادبود یک مداح شهید می‌خواند

هیاتمراسم هفتگی هیأت محبان مرتضی علیه السلام یکشنبه اول اسفندماه به یاد بنیانگذار این هیأت، مداح شهید داوود عابدی برگزار می‌شود.

هیأت محبان مرتضی علیه السلام در دوران دفاع مقدس توسط شهید داوود عابدی و محمود ژولیده شاعر اهل بیت علیهم السلام پایه‌گذاری شد. شهید عابدی می‌گفت: «روایت داریم که هر روز مهمان یک یا چند نفر از معصومین هستیم. مثلاً جمعه متعلق به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شنبه متعلق به رسول خداست. روز یکشنبه هم اختصاص به آقا امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت صدیقه سلام الله علیها دارد. من یکشنبه‌ها را دوست دارم، چون روز مولا علی علیه السلام است.» از روی همین عشق و علاقه وعده برگزاری هفتگی این هیأت یکشنبه‌ها می‌شود و نامش می‌شود قرار یکشنبه‌ها. عنوانی که این روزها بر کتاب شرح زندگی این شهید هم نقش بسته است.

سازور در یادبود یک مداح شهید می‌خواند

شهید داوود عابدی

سالیان سال است که این هیأت هفتگی در تهران برگزار می‌شود و حاج حسین سازور از یادگاران دوران دفاع مقدس در آن نوحه‌خوانی می‌کند. مجلس هفتگی این هیأت به یاد شهید داوود عابدی و برادران شهیدش حمید و مهدی عابدی و پدرش عباس عابدی یکشنبه اول اسفندماه از ساعت ۲۰ در حسینیه موج‌الحسین علیه السلام واقع در میدان خراسان برگزار خواهد شد. در این مراسم حجت‌الاسلام محمد محبی سخنرانی و حسین سازور مرثیه‌خوانی خواهد کرد.

حمید داوودآبادی از نویسندگان و راویان دوران دفاع مقدس درباره این شهید می‌گوید: «داوود عابدی از نیروهای باصفای گردان میثم لشکر ۲۷ حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم بود که بعدها فرماندهی گردان را به عهده گرفت و در زمستان سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق رود دجله به شهادت رسید. داوود عضو سپاه و مداح اهل بیت علیهم‌السلام مثل همه بچه‌های گردان علاقه شدیدی به ذکر مصیبت بی‌بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها داشت. امکان نداشت مجلس بگیرد ولی از حضرت زهرا سلام الله علیها نگوید. از آنهایی بود که اول خودش می‌سوخت بعد دیگران را می‌سوزاند.

سازور در یادبود یک مداح شهید می‌خواند

داوود عابدی خیلی دوست داشت مثل حضرت زهرا سلام الله علیها شهید بشود همیشه این را می‌گفت. صبح روز عملیات بدر در مسیری که دوشکاهای دشمن بدجوری شلیک می‌کردند، داوود را دیدم که چهار زانو روی زمین نشسته و چشم‌های مشکی‌اش همچنان زیبا می‌نمود. چفیه سفیدی به دور کمر بسته بود. جلو که رفتم، دیدم گلوله‌ای از پهلوی چپ او وارد و از پهلوی راستش خارج شده، خون داشت بیرون می‌زد اما داوود خونسرد نشسته بود. انگشتان دست‌هایش را درهم پیچیده بود و فشار می‌داد. خیلی به خودش فشار می‌آورد. در همان حال نشسته با صدایی گرفته و سخت زمزمه‌ای به گوشم رسید، داوود بود که می‌خواند:

ذکر دل بود یا علی مدد
بی‌حد و عدد یا علی مدد

این را که به پایان رساند، آرام با صورت بر زمین افتاد و به شهادت رسید. همان‌گونه که خودش دوست داشت، با عشق به حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه‌السلام.

مزار شهید داوود عابدی در بهشت زهرا سلام الله علیها قطعه ۲۷ ردیف ۱۱۷ شماره ۹ است. اگر گذرتان افتاد او را به فاتحه‌ای مهمان کنید.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *