سالار هنرمندان انقلابی سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / سالار هنرمندان انقلابی سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی

بسیاری تلاش کردند، پرچم در اهتزاز «سید شهیدان اهل قلم» را از مسیر «هنر» و «هنرمندان» انقلاب اسلامی برچینند اما به اراده ی «حضرت حق» خود آنان بودند که به گونه ای رقت بار در طوفان تاریخ گم شدند

20 فروردین ماه، مصادف است باسالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» در منطقه ی عملیاتی «فکه» به سال 1372 شمسی. وی که در زمان شهادت، علاوه بر مسئولیت گروه تلویزیونی «روایت فتح» و ریاست واحد تلویزیونی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سردبیری ماه‌نامه‌ی «سوره» را نیز بر عهده داشت، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به عنوان «سید شهیدان اهل قلم» ملقب گردید.
طی دو دهه ی گذشته، این شهید فرزانه، به یکی از اصلی ترین عناصر هویتی انقلاب اسلامی بدل گشته و جایگاه رفیعی در قلوب باورمندان به آرمان های انقلاب اسلامی پیدا کرده است. به حق باید این فرزانه ی قلم و دوربین به دست را «سالار هنرمندان انقلابی» دانست. گرچه طی دو دهه ی گذشته  بسیاری(اعم از منتسبین به جبهه ی انقلاب اسلامی و دشمنان آن) تلاش کردند با تخریب وجهه ی سیاسی و حتی اعتقادی او، پرچم در اهتزاز «سید شهیدان اهل قلم» را از مسیر «هنر» و «هنرمندان»  انقلاب اسلامی برچینند اما به اراده ی «حضرت حق» خود آنان بودند که به گونه ای رقت  بار در طوفان تاریخ گم شدند(تا باد چنین بادا).

 «سید مرتضی آوینی» در شهریور 1326 شمسی در «شهر ری» متولد شد و 46 سال بعد(پنج سال پس از پایان جمگ تحمیلی)، بر اثر انفجار مینی به جامانده از عملیات «والفجر مقدماتی»، به همراه «محمدسعید یزدان پرست» بال در بال ملائک گشود.

در سال گشت شهادت آن شهید عزیز، با انتشار تصاویری از وی، یادش را گرامی می داریم:

روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلند پروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *