Haram

سالروز انفجار خونین در حرم امام رضا(علیه السلام)

خانه / پیروان عترت / مقالات پیروان / سالروز انفجار خونین در حرم امام رضا(علیه السلام)

سالروز انفجار خونین در حرم امام رضا(علیه السلام)

حافظه ی این مرزو بوم هرگز جنایاتی که علیه ملّت توسط منافقین کوردل انجام گرفته است را از یاد نخواهد برد. تاريخ پرشکوهِ انقلاب اسلامي، از خيانت ها و جنايت هاي منافقين مالامال است. هيچ روزي بر اين انقلاب بزرگ نگذشت مگر اين که ضربه اي از ناحيه اين مدعيان ياوه گوي طرفدار خلق بر پيکرش وارد گرديد.

ترور شخصیت های مؤثر، بمب گزاری در اماکن عمومی، حملات مسلحانه علیه مردم بی پناه، زنان و کودکان، منهدم ساختن مراکز فرهنگی متعلق به مردم، طرح دوستی با دشمنان انقلاب و مردم ایران چه در جنگ تحمیلی و چه در سال های بعد از آن. منافقین بهر نحوی تلاش کردند تا راه پیشرفت انقلاب سد شود، طوری که با قساوت بارترین و شقاوت آمیزترین اعمال در کنار دشمن و بر ضد ملّت ایستادند.

Haram

30 خرداد عاشورای سال 1373 نیز یادآور یکی دیگر از این دست اقدامات است. در حالی که رواق ها، صحن ها، بست ها و اطراف مرقد مطهر هشتمین امام معصوم مملو از حضور عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) است، صدای مهیب انفجار، فضای روضه ی منوره را پر میکند و انفجار سهمگین، بوی دود و خون را در فضای سراسر معنوی حرم هشتمین امام(علیه السلام) می پراکند. گویی سوز دل زائران در روز شهادت سرور شهیدان امام حسین(علیه السلام) اثر کرده است تا همچون مولای خود در پیشگاه الهی حاضر شوند. پوست و خون بدن های قطعه قطعه، سطح بیشتر رواق ها همچون رواق دارالحفاظ، دارالسعاده، گنبد وردیخان، گنبد خاتم خانی و … را پوشانده که کار شستشوی حرم را جگر سوز می کند. 27 شهید که مظلومیت آنها الی الابد گریبانگیر دشمنان ولایت است و مجروحانی که در میانشان از هر قشر و سنی از پیر و کودک و جوان و زن و مرد دیده می شود.

پيام مقام معظم رهبري(دامت برکاته) در مورد هتک حريم مطهر حضرت رضا(علیه السلام) در عاشورای 1373 هجری شمسی:

بسم الله الرحمن الرحيم انالله و انا اليه راجعون با اندوه و تاْسف اطلاع يافتيم که دست جنايتکار دشمنان اسلام به جنايتي بزرگ آلوده شده و با هتک حريم مطهر و مقدس بارگاه رضوي عليه الاف التحيه و الثنا عده اي از زوار مظلوم را در حرم مطهر امام هشتم(علیه السلام) و در روز عاشوراي حسيني به خون غلطانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با اين کار نشان مي دهند که به هيچ يک از موازين انساني پايبند نيستند و دشمني آنان با ملت غيور و مؤمن هيچ حد و مرزي نمي شناسد. منافقين کور دل و خائن نشان مي دهند که براي حريم مقدس اهل بيت عصمت و طهارت(علیهم السلام) نيز، هيچ گونه حرمتي قايل نيستند و زمان و مکاني به اين عظمت و قداست مانع و رادع خونخواري و ددمنشي و کينه سبعانه آنان نسبت به ملت ايران نيست. لعنت خدا و نفرين و نفرت بندگان خدا بر آن دست هاي جنايتکار و دل هاي سياه باد. دشمنان ملت ايران با اين گونه کارها عجز و ناتواني خود را به اثبات مي رسانند و ثابت مي کنند که محکوم به زوال و نابودي اند. اين جانب ضمن عرض تسليت به حضرت ولي الله الاعظم روحي فداه و به خانواده هايي که عزيزان شان قرباني خباثت و جنايت دشمنان شده اند و به ملت شجاع و بزرگ ايران اسلامي و درخواست علو درجات براي شهداي اين فاجعه جانسوز، از مسئولين امر و نيروهاي امنيتي و انتظامي مي خواهم که با جديت بدنبال عاملان اين جنايت باشند و در اسرع وقت ممکن آن خفاشان خونخوار را به دست عدالت بسپرند. «وسيعلموا الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون». سيد علي خامنه اي.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *