سبک زندگی حسینی نیاز جامعه بشری

خانه / مطالب و رویدادها / سبک زندگی حسینی نیاز جامعه بشری

نویسنده و محقق دینی ضمن تاکید بر یاران باوفای سید الشهدا (ع) گفت: انتخاب یار و همسفر از اصول سبک زندگی حسینی است که به وضوح در واقعه کربلا مشهود بوده و امروز نیاز جامعه است.

حجت الاسلام ابراهیمی پیرامون اصول سبک زندگی حسینی از نگاه عاشورایی اظهار کرد: در دین مبین اسلام نکات فراوانی پیرامون انتخاب دوست و همراه و همسفر بیان شده است، که گواه این ادعای ما روایت الرفیق ثم الطریق است.

زندگی حسینی

وی بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم ،حضرت موسی هم برای ابلاغ  و انجام رسالت خویش همراه و همسفر برای خود برمی گزیند، انتخاب هارون  و حضرت خضر در راه ابلاغ رسالت خویش از آن جمله هستند.

این نویسنده و محقق دینی، با بیان اینکه انسان به تنهایی به دنیا می آید حتی اگر چند قلو باشند، به تنهایی می میرد و در عالم آخرت به تنهایی باید حساب پس دهد، گفت: اما همواره انتخاب دوست و همراه از منظر دین اسلام یک ضرورت برای زندگی دنیایی  و رسیدن به سعادت برشمرده شده است.

وی تاکید کرد: کار شیطان ایجاد تفرقه و اختلاف میان اجتماعات و دوستان است، ولی کار اهل بیت(علیه السلام)، ایجاد مودت و دوستی است، سید الشهدا(صلی الله علیه و آله و سلم) این کشتی نجات نیز محور دوستی هستند، بنابراین در رفاقت ها و دوستی ها باید محبت اهل بیت و ولایتمداری مورد نظر باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به اینکه براساس روایت اهل بیت(علیه السلام) خودرایی و خود برتر بینی باعث دور شدن رفقا از کنار انسان و زیاد شدن دشمن می شود، گفت: براساس سبک زندگی  حسینی و ائمه معصومین احترام به افراد و مدارا با جامعه و خوشرویی با دوستان یک اصل است  که متاسفانه امروز زیاد شاهد آن نیستیم.

نویسنده ومحقق دینی با بیان اینکه نحوه رفتار ما با دوستان و همراهان در دنیا،  قطعا در آخرت نیز به صورت برزخی بر ما جلوه می کند، بنابراین باید مراقب رفتارها و گفتارها ی خود باشیم،  تبیین روایاتی از ائمه معصویمن چون”  الجار ثم الدار”(اول همسایه سپس خود) تاکید بر رفتار اخلاقی با همراهان دارد.

وی ادامه  داد: خوش اخلاقی و خوش رفتاری از  دیگر اصول سبک زندگی حسینی است که باید مومنین نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

منبع : حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *