حجت الاسلام پناهیان

سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع مباره با هوای نفس

خانه / علما وسخنرانان / سخنرانان مرتبط با هیات / حجت الاسلام عليرضا پناهیان / سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع مباره با هوای نفس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام،شعرخوانی عبدالحسین انصاری  در دیدار امسال شعرا با رهبر انقلاب درباره امام زمان (عج) را شما مخاطبین گرامی میتوانید در ادامه این خبر مشاهده و دریافت نمائید .

سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع هوای نفس

حجت الاسلام علیرضا پناهیان
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

در ادامه سخنرانی از حجت الاسلام سید علیرضا پناهیان با موضوع ” مبارزه با هوای نفس ” برای شما کاربران گرامی قرار داده شده است .

وقتی هدف از آفرینش و زندگی انسان، عبودیت است (ما انسان را نیافریدیم مگر برای اینکه به مقام عبودیت برسد؛ وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ؛ ذاریات/56) در نتیجه همۀ اجزاء زندگی انسان در جهت رسیدن به این هدف خواهد بود. یعنی هدف از تمام نعمت‌ها و اموری که برای انسان در دنیا قرار داده‌ شده، رسیدن او به این عبودیت است. یکی از اجزاء مهم زندگی انسان انتخاب همسر و تشکیل خانواده است پس هدف از آن نیز کمک به تحقق عبودیت و بندگی خداوند است، و باید دید ازدواج و تشکیل خانواده که خداوند انسان را وابسته به آن قرار داده چگونه انسان را در جهت عبودیت کمک میکند. اگر هدف از ازدواج را صرفا لذت‌جویی تلقی کنیم غلط است.

زندگی یعنی مدیریت شادی ها و غم ها. زندگی بیرون از سختی ها و آسودگی ها نیست. یا لذت است یا رنج ها و غم ها. دین یعنی راهنمای خوب برای این مدیریت. دین یعنی هم راهنمای برخورد با سختی ها هم راهنمای برخورد با شادی ها. یکی از لذت هایی که در دنیا رواج دارد لذت های بین زن و مرد است. اسلام برای لذت بردن از این لذت ها پیشنهاداتی داده است . برای اینکه سطح رضایت و رضایت مندی از این لذت ها بیشتر شود باید با مقرراتی از این لذت ها استفاده کند. وقتی نگاه از حرام برداشته شود سطح رضایت مندی از همین امور و لذت ها بیشتر می شود.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام صوت های سخنرانی سخنرانان مطرح کشوری را برای شما همراهان در سایت هیات جمع آوری نموده است .سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان_مبارزه با هوای نفس 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *