سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری| انتخاب مدیر پروژه الهی

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری| انتخاب مدیر پروژه الهی

خانه / علما وسخنرانان / سخنرانان مرتبط با هیات / حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری / سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری| انتخاب مدیر پروژه الهی

در مورد جوان و هشیاری باز هم صحبت می کنیم و می خواستیم بحثمان را با شما به این صورت آغاز کنیم که مگر جوان چه چیزی در وجودش دارد که هر کسی می خواهد سمت و سویی به کشور بدهد به سراغ جوان می رود. در اوایل انقلاب ما شاهد گروهک منافقین بودیم و آنها هم سعی می کردند جوانها را برای مقاصد شومشان جذب کنند. امروز هم به طرق دیگر شاهد جذب جوانان هستیم.

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری| انتخاب مدیر پروژه الهی

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری| انتخاب مدیر پروژه الهی

بسم الله الرحمن الرحیم

استاد ماندگاری:

روز شهادت شهدای هفتم تیر مخصوصا شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شب شهادت حمزه ی سید الشهداء و شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی را تسلیت عرض می کنم.

مجری: در مورد جوان و هشیاری باز هم صحبت می کنیم و می خواستیم بحثمان را با شما به این صورت آغاز کنیم که مگر جوان چه چیزی در وجودش دارد که هر کسی می خواهد سمت و سویی به کشور بدهد به سراغ جوان می رود. در اوایل انقلاب ما شاهد گروهک منافقین بودیم و آنها هم سعی می کردند جوانها را برای مقاصد شومشان جذب کنند. امروز هم به طرق دیگر شاهد جذب جوانان هستیم. شما بفرمایید در برابر این اهداف جوان هشیار باید چه کار کند؟

استاد: خیلی قشنگ اشاره کردید هم جبهه ی خدا دنبال جوانها است و هم جبهه ی شیطان، چرا؟ چون جوان سرمایه دار است. جوان به شدت سرمایه دار است. سرمایه ی جوانی یعنی سرمایه ی قدرتش، استعدادش، انرژی هایش که از اول برنامه در این چند روز اشاره کردیم. جوان اگر خودش را نسپارد به مدیریت الهی و مدیریت این توانمندیهاش را شیاطین او را مدیریت می کنند. لذا همه ی کسانی که اولیاء خدا را یاری کردند اکثرا جوان بودند، کسانی که انقلاب را یاری کردند جوان بودند، دفاع مقدس را یاری کردند اکثرا جوان بودند، کسانی که حرم را امروز یاری می کنند اکثرا جوان هستند، کسانی که ان شاءالله امام زمان را یاری خواهند کرد اکثرا جوان هستند کسانی که در میدانهای علمی و صنعتی، اردوهای جهادی تمام مشکلات امروز را حل می کنند قشر جوان هستند به دلیل اینکه این نسل جوان انقلابی به تعبیر حضرت آقا رویشهای انقلاب، مدیریت توانمندیها و قابلیتهای خود را سپرده اند دست خدا و اهل بیت و دین. اما اگر خدا نکرده این جوان هشیار نباشد، دچار غفلت شود، دچار آلودگی بشود همچنان که ماشینی که سرعت و امتیازش بالاست و می تواند ما را زود به مقصد برساند اگر خدا نکرده دچار سانحه شود چیزی از ما باقی نمی ماند. ما حتی شوخی می کنیم می گوییم ببینید هواپیما بین مشهد و تهران یک ساعت وخرده ای ما را می رساند خیلی عالی است اما اگر دچار سانحه شود دیگر شکستگی دست و پا نیست و کلک ما کنده است. جوان راهم می شود اینطوری تشبیه کرد. جوان در واقع دوران پرواز است اگر این پرواز درست هدایت نشود سقوط می کند و همه از بین می رود لذا ما حرفمان این است آی جوانها! شما برای به کارگیری استعدادهایتان مدیر پروژه می خواهید. چطور یک ساختمان مدیر پروژه می خواهد، یک کار ورزشی مدیر پروژه می خواهد به نام مربی، یک کار هنری مدیر پروژه میخواهد به نام کارگردان، یک کار علمی مدیرپروژه می خواهد به نام استاد، یک کار مسافرتی مدیر پروژه می خواهد به نام مدیر راهنما آی جوانها! شما همه مدیر پروژه هم می خواهید یک مدیر پروژه به شما معرفی می کنیم یعنی خدا معرفی کرده هیچ نقصی ندارد انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا بیایید که مدیر پروژه مان را خدا انتخاب کنیم. مدیر پروژه مان را محمدو آل محمد صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین انتخاب کنیم. مدیر پروژمان را ولی خدا انتخاب کنیم. جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس یک عده مدیر پروژه شان را امام خمینی انتخاب کردند و یک عده هم رجوی انتخاب کردند. آنهایی که مدیر پروژه شان رجوی شد 17 هزار نفر را کشتند از هم وطنان خودشان را . اما آنهایی که مدیر پروژه شان امام شد پرواز کردند و هم نشین انبیاء و اولیاء شدند این اختیار با جوانهای عزیز است که مدیر پروژه شان را انتخاب کنند. آنهایی که مدیر پروژه شان سازمان مجاهدین شد رفتند هم دست صدام شدند، هم دست آمریکا شدند، هم دست صهیونیستها شدند و 17 هزار نفر از مردم ما را مستقیم کشتند و دهها هزار نفر را غیر مستقیم کشتند خیلی جفاها کردند. ولی آنهایی که مدیر پروژه شان امام شد، شدند شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امروز بهترینهای جامعه مان هستند. امیدواریم جوانهای ما قدر خودشان را بدانند. فقط یک کلمه دیگر عرض کنم. یک مدیر پروژه دینی و اسلامی و الهی انتخاب کنیم. حیف است که خودمان را بسپاریم دست شیاطین انس و جن که آنها برای ما برنامه ریزی کنند. خدا برای ما بهترین برنامه ریزی کرده برنامه ی سعادت و فلاح و رستگاری در دنیا و شهادت لحظه ی رفتن از دنیا ان شاء الله.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *