سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در جمع مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام

خانه / مراسمات / برنامه های هیأت / سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در جمع مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هیات رزمندگان ایشان در خصوص مقدمه سازی ظهور امام عصر ( عج الله تعالی فرجه) پیشه کردن تقوا و ترک معصیت را به شکل فردی و تقویت نظام اسلامی را به صورت جمعی و تشکیلاتی بیان کرد و افزود : ما در آیاتی از قرآن کریم هم می بینیم که خداوند انسان ها را به کار گروهی سوق می دهد اما دقیقا این همان مشکلی هست که ما در برنامه های خود با آن مواجه هستیم و آن هم عدم همکاری و ناسازگاری در کارگروهی است. یعنی اینکه ما نمی توانیم کار را به صورت تشکیلاتی پیش ببریم.
تشکیلات با سایر نهاد های موازی مانند سازمان ها تفاوت دارد. تشکیلات خودجوش به وجود آمده و اداره می شود و بدون هیچ چشم داشتی به حقوق و مزایا بلکه با این هدف آمده اند که با تقسیم کار باری را از روی زمین بردارند و با عشق اینکار را انجام می دهند. نمونه بارز کار تشکیلاتی را ما در جبهه های دفاع مقدس داشتیم و نتیجه را در آن مشاهده کردیم.
به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان صبح امروز در دومین روز از بیست و دومین همایش سراسری مدیران هیأت‌های مذهبی رزمندگان اسلام که در شهر مقدس قم و در سالن اجتماعات مجتمع تربیتی، بصیرتی عمار برگزار شد، با تاکید بر اینکه شاخصه هیات های موفق در کار تشکیلاتی و شبکه سازی اجتماعی است، اظهار کرد: یکی از دلائلی که هیات ها تک نفره اداره می شوند این است که افرادی که ضعیف هستند را به جای اینکه تقویت کنیم و ضعف هایشان را بر طرف کنیم و آن را به نیروی قوی و کاربردی تبدیل کنیم، به سریع ترین شکل ممکن اقدام به حذف همچین اشخاصی می کنیم.
تشکیلات قوی یعنی اینکه افراد قوی و متخصص را در کنار خود جمع کنیم تا این افراد با به اشتراک گذاشتن استعداد های شاخص خود با دیگران کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. ما باید در اولین اقدام حداقل در اولین حلقه تشکیلاتی خود بیست نفر از افراد قوی را داشته باشیم که بتوانند خود نیز تشکیلات دیگری را به مجموعه اضافه کنند. بعضی از افراد برای حفظ اعتبار و جایگاه خود افراد ضعیف را در کنار خود نگه می دارند و این خوب نیست. زمانی که حلقه اولیه ما قوی باشد و خود این افراد نیز با ارتباط گیری مفید و موثر با اقشار مختلف جامعه تشکیلات دیگری را به مجموعه اضافه کنند شبکه سازی اجتماعی واقع می شود.
وی با بیان اینکه باید در استان و شهر خود جریان سازی کنیم، اضافه کرد: زمانی که ما به تشکیلات قوی رسیدیم و توانستیم شبکه سازی اجتماعی کنیم دیگر به این دلخوش نمی کنیم که بهترین مراسم را از جهت اعتبار برگزار می کنیم، آن وقت می توانیم این ادعا را کنیم که قوی ترین و بهترین هیات را نه صرفا از جنبه مراسم بلکه از تمامی جنبه ها داشته باشیم.
لازم بذکر است مکتوب سخنراني کامل حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در همايش سراسري مديران هيئات رزمندگان اسلام در سايت اين هيأت قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *