سخنرانی در امامزاده «قل هواللهی» – یزد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / سخنرانی در امامزاده «قل هواللهی» – یزد

مقام والای مادر پای او را هم بوسیدنی کرده است.

کارشناس مذهبی درهمایش هفتگی زنان یزدی در امامزاده قل هواللهی یزد گفت: در جایی که در اسلام بوسیدن پا نداریم و در بوسیدن دست هم اشکال واردشده ولی بوسیدن پای مادر را جایز شمرده است.

به گزارش خبرنگار هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام یزد، به مناسبت هفته زن حجةالاسلام والسملین محمد حسن جعفری درمراسم جشنی که به همت هیأت پیروان عترت خواهران یزد درامامزاده علی بن محمد بن صادق “قل هواللهی” یزد با حضورجمع کثیری از بانوان یزدی برگزارشد، ضمن بیان فرازهایی ازحدیث شریف کساء گفت: مقام فاطمه زهراء (س) درمیان پنج تن آل عباء به نحوی است که وقتی ازخداوند می خواهیم براین انوارنورانی درود فرستد می گوییم “اللهم صل علی فاطمه وابیها و بعلها و بنیها… خدایا درود فرست برفاطمه و پدرفاطمه و همسرفاطمه و دو پسرفاطمه…”حضرت فاطمه (س) محوراست.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری انتخاب روزتولد حضرت زهراء (س) به عنوان روز زن را ازافتخارات زن دانست و خاطرنشان کرد: اگر فاطمه (س) نبود تا قیامت حضرت علی (ع) همسری نداشت و یکی ازعلماء هم به خاطرشآن این بانوی اسلام می فرمود :” اشهد ان فاطمه حجة “.

وی دربیان گوشه ای ازمقام حضرت زهراء (س) گفت: او حوراء الانسیه یعنی حوریه ای به شکل انسان است و به راستی اگردر روز زن مقام حضرت فاطمه (س) را درنیابیم ارزشها را درنیافته ایم.

این کارشناس دینی با تأکید بر این نکته که نگاه مرد به زن باید نگاه والایی باشد افزود : آیا نگاه یک مرد به زن باید به صورت نگاه به یک عروسک باشد؟! درصورتی که اینگونه زنان که شخصیتی عروسکی دارند خانه ها را ازهم می پاشند و باید آنها را متوجه رفتاراشتباهشان کرد.

جعفری به سخن آیت الله بهاء الدینی در زمان حیاتشان درهمایشی که برای بزرگداشت همسرامام برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: حاج آقا مصطفی را کسی نشناخت چوم مادری زهرایی او را تربیت کرده بود و درجایی که دراسلام بوسیدن پا نداریم و در بوسیدن دست هم اشکال وارد کرده است بوسیدن دست مادر را جایزشمرده شده است.

وی افزود: اگرمی خواهید چهارچوب درب مسجد را ببوسید پای مادر را ببوسید که دعای او مستجاب است که البته این مقام هرمادری نیست.

وی با توصیه به قرائت حدیث شریف کساء برای بیماران گفت :  زنی سکته کرده و نصف بدنش فلج شده بود؛ حدیث کساء را درکنار بسترش خواندند درهنگام ترجمه آن وقتی به “هم فاطمة و ابوها” رسیدند بیمار خوب شد بعد از او پرسیدند چه شد که بهبود یافتی ؟ گفت به این جمله که رسید برقی مرا گرفت و ازجا بلند شدم.

در ابتدای این مراسم خانم هاجر رفیعی از مداحان اهل بیت ضمن بیان گوشه ای از مقام و منزلت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهراء(س) در مدح میلاد ایشان به مدیحه سرایی پرداخت.

DSCN3542

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *