سردارسلیمانی به عنوان یک مجاهد پرچمدار یک مکتب شد

خانه / استان ها / سردارسلیمانی به عنوان یک مجاهد پرچمدار یک مکتب شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جمع مردم و مسئولان گفت: سردار دلها، سپهبد شهید حاج فاسم سلیمانی به عنوان یک مجاهد پرچمدار یک مکتب شد.

سردارسلیمانی به عنوان یک مجاهد پرچمدار یک مکتب شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جمع مردم و مسئولان گفت: سردار دلها، سپهبد شهید حاج فاسم سلیمانی به عنوان یک مجاهد پرچمدار یک مکتب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام،با گرامیداشت دهه بصیرت اظهار داشت: 13دی ماه، روز جهانی مقاومت، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، این دو رادمردی که در حقیقت عمرشان را در مسیر جهاد فی سبیل الله گذراندند و خدمت کردند، حاج قاسم چهل سال عمرش در جهاد سپری شد، خیلی مهم است، در جهاد فی سبیل الله، در میادین رزم و در ستیز با دشمنان خدا و این هم شد که محبوب خدا شد.

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به آیه شریفه” إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا”  ادامه داد: خدا دوست دارد آن هایی را که در مسیر او با دشمنانش مقابله می‌کنند، می جنگند، می ستیزند، حاج قاسم از این ها بود و لذا آنقدر توفیق پیدا کرد که به عنوان یک مجاهد فی سبیل الله پرچمدار یک مکتب شد، دارای یک مکتب شد.

امام جمعه شهرکرد افزود: آنقدر خدا به سردار مقاومت، عظمت داد که نه تنها دوران عمرش را با برکت بعد از مرگش هم مردم سر سفره مکتبش بنشینند، این خیلی مهم است، مردم سر سفره مکتبش بنشینند و الان این است، حاج قاسم این است، وصیت نامه حاج قاسم یک مجموعه معارف است، با اینکه حالا به عنوان یک شخصیت علمی آنچنانی شناخته نمی شد ولی خدا به او برکت می دهد، به قلمش خدا برکت می دهد، به فکرش، به راهش، به سخنانش خدا برکت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اظهار داشت: در روایت داریم کسی که چهل صباح خودش را خالص کند، خداوند تبارک و تعالی حکمت بر زبانش جاری می کند، برکت اخلاص، جاری شدن حکمت بر زبان است، حاج قاسم این بود، حاج قاسم خالص زندگی کرد، خدا حکمت بر زبانش جاری می کرد، حکیمانه حرف می زد، این خیلی مهم است لذا تمام حرف هایش مانده، امروز سخنانش درس است.

نماینده ولی فقیه در استان، ادامه داد: وقتی مکتبی حق شد چندتا ویژگی باید داشته باشد، یک، هیچگاه کهنه نمی شود، دو، مکتب وقتی حق باشد مدام دارای پیام تازه و جذاب است، مدام پیام تازه دارد، سه، مکتب وقتی حق شد هرچه زمان می‌گذرد ابعاد بیشتری از او آشکار می شود، زایش دارد، ابعاد بیشتر، شناخت بیشتر. چهار، مکتب وقتی حق شد فاصله زمانی باعث دور شدن از شخصیت او نمی شود بلکه بالعکس قرب به او بیشتر حاصل می شود، آدم ها بیشتر به او نزدیک می‌شوند، بیشتر در دل ها جا باز می کند، دل ها احساس نزدیکی بیشتری به او می کنند، این ها همه ویژگی های مکتب حق است، حاج قاسم این بود، الان داریم می بینیم، هرچه جلو تر می رویم، دل ها به حاج قاسم نزدیک تر می شود، ابعاد تازه از زندگی حاج قاسم آشکارتر می شود، افکار جدید از زندگی اش هویدا می شود، این ها حقانیت است، حاج قاسم این است، واقعا خداوند متعال به این آدم برکت می دهد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت:حالا ما نمی‌خواهیم فقط ستایش و تعریف کنیم، اینجا برای چه می گوییم؟ تا الگو بشود، این ها برای الگو گیری است، یعنی هرکدام از جوانان ما می‌توانند حاج قاسم آینده باشند، هرکدام از این نونهالان امروز ما می توانند حاج قاسم های آینده باشند، کاری ندارد، شروع کنند، تصمیم بگیرند، اراده کنند، بنده خدا بشوند، خدا به آن ها برکت می دهد، اراده کنند، با خودشان درست زندگی کنند، کلنجار بروند، پاک زندگی کنند، اراده کنند، خدا هم کمک می کند، حاج قاسم هم این بود، اراده کرد، آمد در میدان، جهاد کرد، خدا هم به او برکت داد، البته حماقت دشمنش، حماقت آمریکایی ها، چقدر احمق، خودشان را رسوا کردند، بی آبرو کردند، به عنوان مظهر تروریسم خودشان را به دنیا نشان دادند، کم طاقتی خودشان را در برابر این مردان نشان دادند، حماقت تمام عیار، رسوا شدند، حاج قاسم زنده شد، حاج قاسم امروز خیلی متفاوت است از حاج قاسم دوران زندگانی اش، زندگانی امروز حاج قاسم الا ماشاالله پر برکت است، پر برکت تر از زمانی که در این دنیا بود، این حماقت دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام،ادامه داد: برادران، عزیزان، دشمن احمق است، ما با دشمنان احمق مواجه هستیم، ببالیم به خودمان که دنیایی از عقل، الحمدلله دنیایی از منطق، دنیایی از دارایی، دنیایی از ثروت داریم، فکر، ایمان، قرآن، اهل بیت، حقیقت واقعیت، این ها دارایی های ماست، به این ها می بالیم، دشمن این ها را ندارد، دشمن دستش خالی است، به یک موشک متوسل می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *