سردار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه| برخی مسئولین موافق داشتن محافظ نیستند

سردار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه| برخی مسئولین موافق داشتن محافظ نیستند

خانه / پیشنهاد ویژه / سردار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه| برخی مسئولین موافق داشتن محافظ نیستند

نشست خبری سردار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه حفاظت انصار‌المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که به‌فرمان تاریخی حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در 15 اردیبهشت سال 58 تأسیس شده است، ظهر امروز در مقر ستاد حفاظت این نیرو برگزار شد.

سردار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه| برخی مسئولین موافق داشتن محافظ نیستند

به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ نشست خبری سردار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه حفاظت انصار‌المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که به‌ فرمان تاریخی حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در 15 اردیبهشت سال 58 تأسیس شده است، ظهر امروز در مقر ستاد حفاظت این نیرو برگزار شد.

سردار نصیری ضمن تبریک به‌ مناسبت ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت در سال 58 بعد از حوادث سال 58 و بعد از ترور شهید مطهری و بعد از آن ترور ناموفق آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، امام خمینی رحمة الله علیه در پیامی سپاه پاسداران را مأمور کردند تا حفاظت از شخصیت‌های نظام را به‌عهده بگیرد و اگر آنها نیز نخواستند، سپاه اقدام به این کار کند.

وی تأکید کرد: از سال 58 و به‌مدت 39 سال ما این توفیق را داریم که این مسئولیت را انجام دهیم که با همت عزیزانمان در این سال‌ها کمترین حادثه تروریستی در شخصیت‌‌های نظام را داشته‌ایم.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجموعه سپاه انصار 300 شهید دارد، گفت: برخی از این عزیزان در دفاع مقدس شهید شدند و 4 عزیز نیز در سال گذشته از مدافعین حرم بودند که شهید شدند و در حادثه تروریستی مجلس نیز شهید تیموری از این مجموعه شهید شد.

سردار نصیری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه ویژگی‌های افرادی که جذب حفاظت انصار‌المهدی می‌شوند چیست، افزود: سپاه مولود انقلاب است و شکل گرفته است که از انقلاب و ارزش‌های آن حفاظت کند و هر کجا سپاه ورود کرده برای حفظ نظام بوده است. در ابتدای انقلاب وقتی با یک تهدید بسیار جدی مواجه می‌شدیم که نمونه‌اش ترور شخصیت‌های نظام بود سپاه ورود کرد و هر کجا به سپاه مأموریتی واگذار شد به‌خاطر این بوده که از انقلاب دفاع کند.

وی تصریح کرد: فردی که وارد مجموعه حفاظت سپاه می‌شود، باید فردی انقلابی، تکلیف‌محور و اعتقادی باشد.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران در پاسخ به سؤالی درباره دستاوردهای حفاظت سپاه اظهار داشت: از سال 58 که این مجموعه شکل گرفته است هرکجا نیاز بوده که علم روز را داشته باشیم، دنبال آن رفته‌ایم و آن را کسب کرده‌ایم. اما پس از شکل‌گیری حفاظت شخصیت‌ها اصلاً اتفاق خاصی رخ نداده است و با اقدامات و مراقبت‌های جدی که انجام شده، کمترین حادثه تروریستی برای شخصیت‌ها را داشتیم و عمدتاً اگر اتفاقی افتاده ناموفق بوده است و ما متناسب با تهدیدها به‌روز شده‌ایم.

وی با ابراز اینکه “یکی از شاخصه‌های انقلاب ما این است که مسئولین با مردم در تعامل هستند”، عنوان کرد: به همین دلیل با رعایت و نکات ایمنی و موازین سعی شده است که بین مسئولین و مردم فاصله‌ای نیفتد.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه “برخی از شخصیت‌ها نمی‌خواهند که محافظ داشته باشند که این کار را سخت می‌کند شما با این موضوع چگونه کنار آمده‌اید؟” افزود: برخی از شخصیت‌ها موافق نیستند که محافظ داشته باشند اما آنچه را قانون اعلام کرده و ما را به آن مکلف کرده انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تداخل وظایف حفاظت سپاه و نیروی انتظامی گفت: در سال 87 در مجموعه سپاه مجموعه حفاظت شکل گرفت که دو بخش حفاظت شخصیت‌ها و حفاظت فرودگاه را به‌عهده گرفت.

سردار نصیری تصریح کرد: مسئولیت واگذاری حفاظت از شخصیت‌ها و تعریف آن در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری می‌شود و براساس مصوبه این شورا حفاظت از سران سه قوه، معاونان و فرماندهان نظامی و تعدادی از وزرا به سپاه واگذار شده و بخش‌های دیگری نیز از حفاظت از شخصیت‌ها نیز به نیروی انتظامی سپرده شده است. البته سران و رهبران کشورهایی که به کشور ما می‌آیند مسئولیت حفاظت از آنها نیز به‌عهده سپاه است.

فرمانده حفاظت سپاه در پاسخ به سؤالی درباره آینده حفاظت اظهار داشت: هر قانون و تصمیمی که گرفته شود و به سپاه ابلاغ شود ما آن مأموریت را انجام می‌دهیم و متناسب با تهدیدها به ارتقاء وضعیت توانمندی خود مبادرت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌های تروریستی به‌دنبال ضربه زدن به مراکز حیاتی کشور بودند و هر کجا آسیب ببینیم به‌دنبال تقویت آن می‌رویم البته ناجا نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حوزه فرودگاه‌ها نیز پس از سال 63، 15 مورد هواپیماربایی داشته‌ایم که 11 مورد با اقدامات عملیاتی، حادثه کنترل شده و 4 مورد نیز بدون استفاده از اقدامات عملی و فیزیکی کنترل شده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *