مسئول هیات امناء و ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در دومین همایش نوجوانان و جوانان عاشورایی:وظیفه ی ما تقویت محبت اهل بیت در جوانان است.

خانه / جوانان عاشورایی / مسئول هیات امناء و ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در دومین همایش نوجوانان و جوانان عاشورایی:وظیفه ی ما تقویت محبت اهل بیت در جوانان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: آمریکا در خاورمیانه مقابل ایران عاجز مانده است و خود آنها نیز اذعان کرده اند که با تحریم نمی‌توانند ایران را از دستیابی به اهدافش بازدارند و…

معاون سپاه در مشهد:

سردارنجات درهمایش نوجوانان و جوانان عاشورایی : وظیفه ی ما تقویت محبت اهل بیت درجوانان است.

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام صادق(علیه السلام) دو رسالت گسترش فرهنگ شیعه و برپایی حکومت اسلامی را برعهده داشتند.

IMG_2319

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار محمد حسین نجات صبح امروز در دومین همایش سراسری مدیران و نخبگان هیئت جوانان و نوجوانان عاشورایی که در مجتمع فرهنگی امام رضا(علیه السلام)برگزار شد،اظهار داشت: امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) به دلیل شرایطی که در دوران قبل آن‌ها بود توانستند ممنوعیت نقل احادیث را لغو و مجدد شروع به نقل حدیث کنند از همین رو عمده تلاش ایشان مربوط به تربیت طلبه و نخبگان و انتقال آن به نسل های بعدی بود.

وی با بیان اینکه امام صادق(علیه السلام) دو رسالت گسترش فرهنگ شیعه و برپایی حکومت اسلامی را برعهده داشتند، افزود: برای اینکه امام معصوم بخواهد قیام کند احتیاج به تعداد زیادی شیعه و همراه دارد اما امام صادق(علیه السلام) هیچ همراهی نداشتند.

نجات با تاکید براینکه زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تربیت انسان‌های آماده قیام، جانفشان و جان برکف است  بنابراین اگر مدعی منتظر ظهور هستیم تنها راه نشر آثار فرهنگ اسلامی تربیت افراد آماده شهادت و جهاد است، عنوان کرد: اوایل انقلاب نبرد با دشمنان مسلحانه بود و انقلاب را با خون خود حفاظت کردیم.

وی با طرح این سئوال که میدان نبرد ما با دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی چیست، گفت: امروز نبرد ما نبرد مسلحانه نیست و دشمن با تانک و توپ و موشک، جنگ علیه ما را شروع نکرده است بلکه ابراز جنگ امروز دشمن با نظام جنگ نرم  و از طریق فضای مجازی، اعتیاد و غیره است بنابراین در چنین میدانی با توپ و تفنگ نمی‌توان جنگید.

سردار نجات گفت: امروز دشمن وارد عرصه جنگ نرم  شده است به طوری که سنگر و توپخانه‌ای از او را نمی‌بینیم بنابراین میدان نبرد میدان سختی است.

وی افزود: هدف دشمنان گسترش اسلام آمریکای و اسلام متحجر است که هرکدام خاستگاهی دارند و سعی دارند جنگ را به جنگ “اسلام با اسلام” بی‌اندازند در حالی که در گذشته این جنگ بین اسلام با آمریکا و اسرائیل بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داعش را نمونه‌ای از اسلام متحجر دانست و افزود:اگر به کشور‌های منطقه نگاه کنیم کاملا برای ما مشهود است که وضع منطقه به چه شکل است.

وی خاطرنشان کرد: داعش می‌گوید اگر با اسرائیل کنار بیاییم مشکلات ما برطرف می‌شود؛ داعش در واقع اسرائیل را دشمن دوم خود می‌داند و شیعیان را دشمن اول‌ می‌دانند؛ این تفکر تکفیری‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما امروز با 19 هزار سانتریفیوژ و غنی سازی 20 درصد پای میز مذاکره نشستیم در حالیکه در ابتدا حتی برای داشتن 10 سانتریفیوژ طرف آمریکایی مارا منع می‌کرد و غنی سازی که از نظر آن‌ها نامشروع بود آمریکا آن را تبدیل به یک حق برای ایران دانست و آن را قبول کرد.

وی با بیان اینکه تمام دستاوردهایی که در این زمینه بدست آمده دستاورد مقاومت بوده است عنوان کرد: آمریکا در خاورمیانه مقابل ایران عاجز مانده است و خود آنها نیز اذعان کرده اند که با تحریم نمی‌توانند ایران را از دستیابی به اهدافش بازدارند.

سردار نجات گفت: شهدای ما از خود گذشتند تا دشمن وارد کشور نشود و نباید اجازه دهیم دشمن نزدیک مرز ایران شود. جنگ امروز جنگ فرهنگی است و باید نسبت به ان آگاه و آماده مقابله با آن باشیم.

وی افزود: فطرت پاک جوانان و عشق آنان به امام حسین(علیه السلام) بهترین ابزار در مقابل آمریکایی‌هااست که با ابزار فضای مجازی و حمایت‌های صهیونیستی به مقابله با ما ایستاده‌اند. هزاران شهید در راه دفاع از کشور داده‌ایم و همه مردم به این شهدا ارادت و علاقه ویژه‌ای دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نماز را باید در جوانان گسترش داد چرا که نهی از منکر می‌کند و قرآن را نیز بایستی رواج داد چرا که آیات قرآن هدایتگر است خاطرنشان کرد: بایستی ریشه محبت اهل بیت در جوانان را تقویت کنیم و معارف اسلامی را به جوانان کشور انتقال دهیم.ضمن اینکه تشکیل اتاق فکر در هیئت رزمندگان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای جوانان، حضورجوانان در تشییع پیکر شهدا، برگزاری نواهای آیینی، از جمله مواردی است که می‌توانیم به وسیله انها از پیچ حوادث کنونی عبور کنیم وباید مجاهدانه وارد این عرصه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *