سرشت انسان با گناه مخالف است

خانه / استان ها / سرشت انسان با گناه مخالف است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: اولین دادگاهی که خدا فردای قیامت برقرار می کند دادگاه نماز است و هیچ خیری بالاتر از نماز در دنیا و آخرت نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان و تسلیت ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام (رحمت الله علیه) و وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، به تشریح آیه شریفه 30 از سوره مبارکه روم پرداخت.

حجت الاسلام کریم سرافراز،بیان داشت: خداوند می فرمایند:”شما همه مردم(همه مردان و زنان) اراده ای در آفرینش خود نداشته اید و شما را با اراده خودم خلق کرده ام و در خلقتان، وجودتان را به سوی خودم جهت دادم، یعنی بافت وجود انسانها به سوی خداشناسی و خداخواهی و خداجویی خواهد بود” .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) در ادامه بیان کرد: پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله) فرمود: هر موجودی که بوجود می آید به سمت و جهت خداست؛ خداوند بافت وجودی شما را به سمت خودش قرار داده است. شما هم تا آخر عمرتان حرکتتان به سوی بافت وجودی خودتان یعنی به سمت خداوند باشد، یعنی به سوی علم، کمال، صداقت، حقیقت، معرفت، توحید و …، حرکت کنید و از معصیت کردن در بارگاه و در محضر خداوند بترسید و این بافت وجودتان را با معصیت آلوده نکنید و تقوا پیشه و نماز اقامه کنید( مهمان خدا باشید).

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه؛ سرشت انسان با گناه مخالف است، گفت: انسان فطرتاً حقیقت جو، عدالت طلب، خداپرست می باشد و از گناه بیزار است؛ اما اختیار و آزادی وی باعث می شود که گاهی نیز به سوی گناه و رذایل اخلاقی حرکت کند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، اظهار کرد: خداوند می فرمایند؛ سفره ای به نام نماز برای شما پهن کرده ام؛ تمام نعمتهای دین و دنیایم را در این نماز خلاصه کرده ام، ائمه(علیهم السلام) نیز می فرمایند : اولین دادگاهی که خدا فردای قیامت برقرار می کند دادگاه نماز است و هیچ خیری بالاتر از نماز در دنیا و آخرت نیست.

حجت الاسلام سرافراز، گفت: حضرت ابراهیم علیه السلام و تمام انبیاء بعد از ایشان تا پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و دوازده امام(علیهم السلام) که از فرزندان حضرت ابراهیم اند، وقتی دعا می کند نمی گویند؛ خدایا به من مال و ثروت بده بلکه می فرماید ((رب اجعلنی مقیم الصلوه….) یعنی پروردگارا، مرا و فرزندام را از برپاکنندگان نماز قرارده.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تأکید کرد: بالاترین نماز در قرآن نماز صبح است و نماز صبح معادل و هم وزن ندارد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان در پایان با استناد با آیه 53 سوره زمر که خداوند همه بندگان خود را با گفتار محبت آمیز مورد خطاب قرار می دهد، گفت: لذا گنهکاران نباید از رحمت خدا ناامید شوند، زیرا خداوند وعده داده که با توبه بندگان از همه گناهان آنها می گذرد، پس باید از لحظات این ماه عزیز غافل نشویم و با توبه، انابه، تمسک و توسل به اهل بیت خاصه امام حسین (علیه السلام) وجودمان را طهارت ببخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *