سرگذشت هایی ویژه از شهدا| شهید اسماعیل اعلمی

سرگذشت هایی ویژه از شهدا| شهید اسماعیل اعلمی

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهدا / دفاع مقدس / سرگذشت هایی ویژه از شهدا| شهید اسماعیل اعلمی

سرگذشت هایی ویژه از شهدا، خدای متعال برای شهدا مقامی ممتاز و ویژه و بسیار بالا در نظر گرفته و توسط اولیای الهی و آیات قرآن این مقام برای ما تبیین شده است. سلام و درود به روان پاک همه شهدای اسلام و ایران اسلامی، در ادامه با شهید شاخص ورزش کشور در سال ۹۵، شهید ورزشکار اسماعیل اعلمی آشنا شوید.

سرگذشت هایی ویژه از شهدا| شهید اسماعیل اعلمی

سرگذشت هایی ویژه از شهدا| شهید اسماعیل اعلمی

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز هم می خواهیم باهم برویم مهمان شهیدی شویم از جنس نور. شهیدی که اسمش برای مردم خونگرم اردبیل آشنا است. شهیدی که سال 95 به عنوان شهید سال معرفی شد. شهید ورزشکار اسماعیل اعلمی. شهیدی که روز عید قربان به دنیا آمد. پدر و مادرش به یاد از خود گذشتگی حضرت اسماعیل اسمش را اسماعیل گذاشتمند. شاید آن روز نمی دانستند که روزی باید اسماعیلشان به قربانگاه برود و در راه عشق به معبود قربانی شود. شهید اعلمی شهیدی است که آقای علی دایی در موردش می گوید اخلاق و منش شهید اسماعیل اعلمی قهرمان وزنه برداری اردبیل بی نظیر بود ورزشکارها باید اخلاق و منش پهلوانی این شهید والامقام را الگوی خودشان قرار بدهند. شهید اعلمی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا و مسابقات وزنه برداری آلمان شرقی موفق به کسب مقام و مدال شد. شهیدی که تا وقتی در جبهه بود به هیچ کس نگفت که چندتا مدال دارد چون مدال اصلی را مدال بندگی خدا و دوری از دنیاطلبی می دانست. مادرش می گوید وقتی من و خواهرانش اسرار کردیم که برو برای خودت یک دست لباس نو بخر، لباسهایت کهنه شده اند گفت مادر خیلی از مردم هستند حسرت همین لباس من را دارند ولی نمی توانند یک لباس مثل این برای خودشان تهیه کنند آن وقت من چرا باید بروم یک دست لباس نو بخرم؟! این توجه به محرومان طوری شده بود که مادرش می گوید اسماعیل از وقتی که رفته بود جبهه حال و هوایش عوض شده بود. وقتی که به خانه برمی گشت روزهای گرم تابستان را روزه می گرفت. و شبها سحر تا صبح می رفت بالای پشت بام و نماز شب می خواند و مناجات می کرد. وقتی از او می پرسیدم پسرم! چرا در این روزهای گرم روزه می گیری؟ می گفت خیلی از این مردم فقیر گرسنه شب را به صبح و صبح را به شب می رسانند که حتی نصف یک وعده ی غذایی ما را ندارند بخورند یعنی اینکه من برای همدردی با آنها روزه می گیرم. اسماعیل با یک لیوان شیر و خرما افطار می کرد و با همان افطارش فردا هم روزه می گرفت. مادرش می گوید اسماعیل شبها روی تشک نمی خوابید. وقتی از او پرسیدم چرا روی تشک نخوابیدی؟ می گفت بچه ها، رزمنده ها، رفقامون الان در جبهه ها روی خاکهای تفتیده و گرم خوزستان خوابیده اند من چطور می توانم اینجا روی تشک گرم و نرم بخوابم. این شهید بزرگوار در وصیتنامه اش سفارش به ورزشکارها و جامعه ی ورزشی دارد که خیلی زیباست. امیدوارم عزیزان ما، ورزشکاران ما مخصوصا فوتبالیستها و والیبالیستهای ما بشنوند وصیت پهلوان اسماعیل اعلمی را . ایشان در وصیتنامه اش می نویسد:

بسم الله الرحمن الرحیم این جانب به عنوان ورزشکار در سطح کشور به ورزشکاران اسلام توصیه می کنم که بندها و اسارتهای قبلی را گسسته و فقط با اتکال به خدا و نیروی ایمان و سرمشق قرار دادن اسدالله الغالب علی علیه السلام در میدانهای مسابقه که بدون شک می تواند در صدور انقلاب و شناساندن انقلاب و اسلام خیلی مؤثر باشد به مبارزه پرداخته تا اسم این از خدا بی خبران و کافران را از صحنه ی ورزش دنیا محو کنیم. بار الها خودت به ورزشکاران ما نیرویی عطا کن که به واسطه ی آن بر این سلطه گران شرق و غرب چیره گشته و دلهای ورزشکاران ما را همواره بیدار نگه دار و یک لحظه آنها را به حال خود مگذر. لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

شادی روحش صلوات.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *