سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی

سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی

سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی، در منطق مطابق با فطرت و وجدان انسانی آن است که با طبع زلال بشری سازگاری دارد و کافی است ندا و مرام و فریاد بسیجیان، این لشکر مخلص خدا، به گوش تمامی آحاد بشر روی زمین به ویژه مستضعفان و محرومان و مظلومان و پا برهنگان از هر دین و آئین و مذهب و مسلکی برسد

سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی

پایگاه اطلاع رسانی هیاتبسیج درخت تنومندی است كه ریشه در اعماق جهادگران دارد. از «بای» بسیج بصیرت و بینایی درون متجلی است كه خود دریایی از معرفت است كه سرچشمه آن معرفت الله كه اعلی المعارف است و در پهنای آن دشمن شناسی و آگاهی و فهم سیاسی عمیقی است كه از فرد بسیجی دژ مستحكم و نفوذ ناپذیری ساخته است در برابر فتنه ها و توطئه های مرموز و پیچیده، و لذا همیشه راست قامت است و پایدار.

هرچند اكسیر بصیرت بسان دُرّ گرانبهایی است كه به بهایی اندك بدست نیاید ولی آنگاه كه بدست آید مسیر حركت را در پهنای زندگی هموار و هموار تر می سازد. چه آنكه مولای بصیرمان امام علی علیه السلام فرمودند: فقد البصر اهون من فقد البصیره. یعنی چشم سر نداشتن راحت تر است از محرومیت چشم و بینایی درون.

 سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی
سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی

و از «سین» بسیج سخاوت و سعی و تلاشی بی وقفه و بی منت بسیجیانش متجلی است كه اگر همه عالم را به آنان دهند هرگز با شیرینی خدمت به خلق و یك لحظه توفیق دستگیری محرومان و مستضعفان عوض نمی كنند. سخاوت بسیجی جلوه ای دیگر از ایثار و از خود گذشتگی است كه جز در مكتب و مرام بسیجی نمونه و تجسمی عینی برای آن نمی یابید. به راستی چرا هرگاه كارگزاران حكومتی با وجود در اختیار داشتن قدرت و بیت المال، در بحران های گوناگون كم می آورند بیاد این سرمایه و پشتوانه عظیم می افتند؟ و البته چه راحت و سریع، فوق تصورشان نتیجه ای مطلوب می گیرند.

با صلابت و استوار

از «یای» بسیج یاد خدا و یاری و نصرت الهی را می توان فهمید كه اساس كار بسیجی همین حقیقتی است كه بزرگانی همچون امام راحل نسبت به آن غبطه می خوردند و همواره آرزوی هم نفسی و همجواری با بسیجیان مخلص را به رخ می كشیدند. یاد خدا را در تمامی مراحل و بلكه ظاهر و باطن عمل بسیجی به روشنی می توان یافت كه خود جلوه ای دیگر از عمل مومنانه و مخلصانه است كه فقط در مسیر بندگی و معامله با خدا تفسیر و معنی می گردد. و لذا به حكم آیه كریمه: الا بذكر الله تطمئن القلوب، بسیجی عنصری است آرام و بدور از تشویش و تردید و مصون از هر گونه شبهه و اما و اگری كلافه كننده، نیرویی است همیشه آماده و پا در ركاب، نترس و خستگی ناپذیر، با صلابت و استوار

 سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی
سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی

جهاد و جدیت در راه خدا

اما در «جیم» بسیج؛ دربی از درب های بهشت را می بینید كه تنها به روی خواص بندگان خدا باز گردیده است. جهاد و جدیت در راه خدا، چنانكه اول بسیجی جهان اسلام امیر عدالت و ایمان امام علی علیه السلام در فراز های اول خطبه ۲۷ نهج البلاغه فرمودند: ان الجهاد باب من ابواب الجنه، فتحه الله لخاصه اولیائه. جهاد در راه خدا كه روح بخش زندگی بشر است نه اختصاص به میدان نبرد و رزم نظامی دارد كه ۸ سال دفاع مقدس گویای نقش آفرینی بسیجیان این مرز و بوم بود، بلكه به پهنای وجب به وجب سرزمین های اسلامی و بلكه هر جا كه انسان مظلوم و تحت ظلمی باشد، گستردگی دارد، بسیجی مرز نمی شناسد.

اوج جهاد و جدیتش در مناطق محروم و میان مردمانی است كه با هیچ زندگی می كنند، تفریح و پیك نیك بسیجی به واقع اردوهای جهادی است كه نشانی از جهاد سازندگی روزهای آغازین پیروزی انقلاب دارد كه چه خالصانه و بی منت جریان یافت و متاسفانه به خاطره تبدیل گردید. جهاد بسیجی را در بحران ها و زلزله ها و مناطق سیل زده و هم اكنون در عرصه مبارزه واقعی با كرونا به خوبی می توان نظاره كرد و همچون امام راحل به جهاد و تلاش و همت بلندشان افتخار كرد.

رمز گشایی از كلمه بسیج، از این حیث اهمیت و بلكه در این اوضاع بلبشو و بی ریخت آخرالزمانی ضرورت دارد كه بسیج نه یك سازمان خشك و بی روح نظامی است، بلكه بسیج یك جریان فكری فرهنگ ساز و تمدن آفرین است. نوعی تفكر است كه ریشه در زلال وحی و بعثت و غدیر و عاشورا دارد و لذا جاودان و ماندگار است. بسیج كه دارای ظرفیت فوق العاده خیره كننده بسیج كنندگی آحاد انسان های مومن و انقلابی را در داخل و منطقه و جهان اسلام در برابر توطئه های سخت و ترم دشمنان بشریت دارد به واقع ریشه در منطقی قوی و پاك و الهی دارد كه از آن مكتب و مدرسه ای ساخته است كه آموزه های آن برای بشریت تشنه عدالت و طهارت و معنویت و امنیت، قابل توجه و پر خریدار است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *