سفارش امام جواد علیه السلام به مدارا با پدری که دشمن اهل بیت(علیهم السلام) بود

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / سفارش امام جواد علیه السلام به مدارا با پدری که دشمن اهل بیت(علیهم السلام) بود

کارشناس مسائل مذهبی در یزد مطرح کرد.

سفارش امام جواد (علیه السلام) به مدارا با پدری که دشمن اهل بیت (علیهم السلام) بود/ والدین نخستین مربی برای کودکان

کارشناس مسائل مذهبی در یزد گفت: نیکی به پدر و مادر از صفات پسندیده انسانی و مورد تأکید اسلام و پیشوایان معصوم(علیه السلام) است و امام جواد(علیه السلام) همواره بر این مسئله تاکید داشتند.

photo_2016-04-19_13-05-31-1

به گراش خبرنگار واحد عترت در یزد، حجت الاسلام محمد حسن جعفری در مراسمی که به مناسبت خجسته میلاد یگانه پسر امام رضا(علیه السلام) در امامزاده قل هواللهی  به همّت هیئت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام یزد برگزار شده بود، گفت: امام جواد(علیه السلام) در دوران کوتاه امامتشان، با کردار و گفتار خود معارف ناب را بر جان تشنه مؤمنان جاری می‌ساخت، همچنین عظمت و شکوه مقام ولایتشان آن چنان بلندمرتبه وبا عظمت است که حتی دانشمندان غیرشیعی را به تواضع در برابر ایشان وا داشته است.

وی  نیکی به پدر ومادر را از صفات پسندیده انسانی و مورد تأکید اسلام و پیشوایان معصوم(ع) برشمرد واظهار داشت: دراین باره نقل شده است که فردی در محضر امام جواد(علیه السلام) نامه نوشت و از ایشان خواست تا برایش دعا کرده و درباره چگونگی رفتار با پدرش که از دشمنان اهل بیت(علیه السلام) بود، او را راهنمایی کند، امام جواد(علیه السلام) در جواب نامه او چنین نوشتند: «برایت دعا می‌کنم و از تو می‌خواهم با پدرت مدارا کنی و موجبات ناراحتی او را فراهم نسازی». حضرت در ادامه نامه او را دلداری داد که «در پس هر دشواری، آسانی است. بردبار باش که پیروزی از آنِ پرهیزکاران است».

جعفری با اشاره به جود و کرم امام جواد(علیه السلام) ادامه داد: با توجه به شرایط آن روز جود و کرم ایشان ، در بین سایر ویژگی‌های شخصیتی‌‍شان در میان مردم تجلی بیشتری پیدا کرده؛ از این رو امام جواد(علیه السلام) با سخاوت خود به صفت«جوادالائمه» معروف شدند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند هستی‌ را به‌ خاطر چهارده‌ معصوم‌ (علیه السلام‌) آفریده و آفرینش‌ را با خلق‌ آنان‌ آغاز کرده، گفت: توسل‌ جستن‌ به‌ ائمه‌ (علیه السلام‌)، نیازمند رعایت‌ روش‌ها و ایجاد شرایطی‌ است‌ که‌ بدون معرفت‌ و شناخت‌ نمی‌توان‌ امید به‌ بر آورده‌ شدن‌ خواسته ها و حاجات‌ خود داشت‌، همچنین کسی که ائمه را دراختیار داشته باشد در مقابل گرفتاری‌ها تسلیم نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید صرفا در مسائل مادی به ائمه توسل جست، اظهار داشت: باید در تمام امور از جمله امور معنوی‌ و قلبی‌، مسایل‌ آخرت‌، آمرزش‌ گناهان‌، طلب‌ شفاعت‌، سعادت‌، خوشبختی‌ و عاقبت‌ به‌ خیری‌، به ائمه(علیهم السلام) متوسل شد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه والدین بخشى از زندگى فرزندان را تشکیل داده و همواره به عنوان الگویى براى آنان محسوب مى‏ شوند، گفت: اثرگذاري والدين به عنوان نخستين مربي در تعامل با كودك؛ در رشد اخلاقی و شخصیتی کودک بيشتر از ساير عوامل اجتماعي است.

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *