سفارش خاص حضرت علی به جوانان به کلام حجت الاسلام پناهیان

سفارش خاص حضرت علی به جوانان به کلام حجت الاسلام پناهیان

خانه / اختصاصی هیأت / سفارش خاص حضرت علی به جوانان به کلام حجت الاسلام پناهیان

حدیثی در رابطه با جوانان و بهره بردن از فرصت جوانی را در این مطلب بخوانید.

سفارش خاص حضرت علی به جوانان به کلام حجت الاسلام پناهیان

پایگاه اطلاع رسانی هیات: جوانان همواره به عنوان قشری تأثیر گذار از صدر اسلام تا کنون در جامعه اسلامی حضور داشته‌اند و ائمه اطهار علیهم السلام این گروه را به غنیمت شمردن فرصت و بهره بردن از این دوره زندگی سفارش نموده‌اند، حدیثی از مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام در رابطه با جوانان را به کلام حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این مطلب بخوانید:

امیرالمومنین علی علیه السلام صریحا می فرمودند: اگر می توانی یک کاری بکنی که کارگر نباشی کارفرما باشی، کارمند نباشی، کسی باشی که تولید کننده ثروت هســتی؛ مســتقیم این کار را بکن. چرا باید نان خودت را از دست کس دیگری بگیری؟ این یکی از وجوه عزت اســت، یک کسی یک کارخانه ای را دارد اداره می کند این نیازی نیست به بالاســری جواب بدهد، این خودش زیردست دارد.

سفارش خاص حضرت علی به جوانان
سفارش خاص حضرت علی به جوانان

امیرالمؤمنین فرمود سعی کنید اینجوری باشید. دیگران از کنار شما نان بخورند و تو از کنار دیگران نان نخوری. چه توصیه عالی ای می کند. در نامه سی ویکم نهج البلاغه که می دانید این نامه ارزش کلیدی دارد در تعلیم و تربیت اسلامی، اولین نوشته و مکتوب اخلاقی، معنوی و دستورالعمل زندگی و بندگی است که اولین شخص عالم اسلام بعد از پیامبر گرامی اسلام نوشته است.

نامه است، متن آموزشی اســت، به جوان ها هم خطاب کرده این نامه را. ما مشــکلمان کسانی هستند که دنبال عزت نیســتند دنبال لذت و راحت هستند. ما مشکلمان کسانی هستند -که از فضای زندگی شما جوانان یک مقدار دور هســت- دنبال عزت نیستند دنبال قدرت هستند. به هر قیمتی هست قدرت را به دست بیاورند. خیلی باید به عزت بها داد.

برگرفته از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان | مسجد جامع امام صادق علیه السلام – اعتکاف 1392

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *