سفر خطيب سرشناس حرم امام حسين (ع) به ايران

خانه / مطالب و رویدادها / سفر خطيب سرشناس حرم امام حسين (ع) به ايران

او همچنين از چند سال پيش ساخت بيمارستاني بسيار عظيم را در شهر کربلا آغاز کرده که گفته مي شود يکي از بزرگ ترين بيمارستان هاي عراق و حتي خاورميانه به شمار مي رود.

آيت الله سيد «مرتضي قزويني» خطيب سرشناس حرم مطهر سيد و سالار شهيدان، حضرت أبا عبدالله الحسين عليه السلام به ايران سفر کرده است.

گفته مي شود او براي زيارت آستان مقدس حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام به شهر مشهد سفر کرده بود.

وي در اين سفرش به ايران، به قم نيز رفته و با برخي مراجع عظام تقليد، علما و شخصيت هاي مختلف ديني و فرهنگي نيز ديدارهايي داشته و خواهد داشت.

قابل ذکر است، آيت الله قزويني که از روحانيون عراقي اما ايراني تبار است، متولد شهر کربلاي معلي بوده و دوران جواني خود را نيز در اين شهر گذرانده و در حوزه علميه کربلاي معلي تحصيل کرده است. اما حدود 40 سال پيش توسط رژيم منحله بعث عراق، مانند هزاران ايراني که مقيم عراق بودند، از اين کشور اخراج شد.

او بعد از طرد شدن از عراق به همراه خانواده و برخي دوستان و اطرافيانش به کشور کويت مهاجرت کرد و چندين سال نيز در آنجا اقامت گزيد اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، بلافاصله به ايران آمد و بيش از 10 سال در شهرهاي مختلف اقامت داشت و به فعاليت هاي ديني، فرهنگي و تبليغاتي مي پرداخت. او مدتي در استان خوزستان، مدتي هم در قم و مدتي هم در تهران بود. 

اما اواخر دهه شصت براي گسترش و بين المللي کردن فعاليت و تبليغات خود، راهي ايالات متحده آمريکا شد. در آنجا موفق شد به سرعت فعاليتش را گسترش داده و نفوذ بسيار خوبي در ميان شيعيان آمريکا داشته باشد. فعاليت هاي وي و فرزندانش به گونه اي منظم، خوب، مناسب و مفيد بود که حتي مورد تأييد دولت آمريکا قرار گرفت و هر ساله روؤساي جمهور آمريکا يک بار با فرزند ايشان به عنوان نماينده همه شيعيان آمريکا، ديدار و خواسته هاي آنها را مي شنويد. 

خانواده قزويني موفق شدند گام بسيار خوبي براي مکتب اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در آمريکا بردارند. بعد از سقوط رژيم منحله بعث، آيت الله قزويني به زادگاهش يعني کربلاي معلي بازگشت و در اين شهر اقامت گزيد. او بيش از 10 سال است که به طور منظم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در گوشه اي از حرم مطهر امام حسين عليه السلام به سخنراني ديني مي پردازد.

او همچنين از چند سال پيش ساخت بيمارستاني بسيار عظيم را در شهر کربلا آغاز کرده که گفته مي شود يکي از بزرگ ترين بيمارستان هاي عراق و حتي خاورميانه به شمار مي رود. در حال حاضر تعدادي از فرزندان و نوادگان ايشان همچنان در آمريکا اقامت دارند و به فعاليت هاي ديني و تبليغاتي در شهرها و ايالت هاي مختلف اين کشور مي پردازند. همه آنها به زبان انگليسي مسلط هستند و سخنراني هاي ديني خود را به انگليسي شيوا برگزار مي کنند.

در پايان لازم به يادآوري است، حدود سه ماه پيش که گروهک تروريستي – تکفيري «دولت اسرائيلي عراق و شام» موسوم به “داعش” به شهر سامرا حمله کرده و خطر جدي آنها براي همگان آشکار شد،‌ حضرت آيت الله قزويني اولين روحاني شيعه اي بود که با بر تن کردن لباس نظامي و برداشتن سلاح، آمادگي خود براي دفاع از اماکن مقدس شيعه و مبارزه با گروهک “داعش” را رسما اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *