سلسله نشستهای سبک زندگی اسلامی (روز دوم – سخنران حضرت آیت الله خاتمي)

خانه / استان ها / سلسله نشستهای سبک زندگی اسلامی (روز دوم – سخنران حضرت آیت الله خاتمي)

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه خوراک فکري مسموم نبايد به آساني در اختيار جامعه قرارگيرد ،گفت: قوانين تنظيم خانواده بايد به سوي تشويق فرزند آوري حرکت کند و آموزش در اين خصوص بيشتر شود و زوجين بايد با وظيفه خود آشنا شوند تا بدانند در مقابله با مشکلات چگونه بايد برخورد کرد.

لزوم تغيير قوانين تنظيم خانواده
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه خوراک فکري مسموم نبايد به آساني در اختيار جامعه قرارگيرد ،گفت: قوانين تنظيم خانواده بايد به سوي تشويق فرزند آوري حرکت کند و آموزش در اين خصوص بيشتر شود و زوجين بايد با وظيفه خود آشنا شوند تا بدانند در مقابله با مشکلات چگونه بايد برخورد کرد .
به گزارش خبرنگار هيئت رزمندگان ثارا.. همدان آيت الله سيد احمد خاتمي شامگاه  دوشنبه در سلسله نشست هاي سبک زندگي اسلامي در  مسجد مهديه همدان، با تاکيد بر اين موضوع اظهار داشت: سبک زندگي يک بخش زير بنايي و يک بخش روبنايي دارد که در بخش زير بنايي مباحث فرهنگي زندگي قرار مي گيرد و در بخش روبنايي شکلي که از آن فرهنگ ناشي مي‌شود نمود دارد.
آيت الله خاتمي فرهنگ زندگي را مهم تر از سبک زندگي دانست و گفت: نحوه چگونگي زندگي بستگي به نگاه ما به فرهنگ دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري  اضافه کرد: افراد مي‌توانند زندگي خانوادگي را سکوي قرب الهي تلقي کنند که چنين افرادي به دنبال ايجاد خانواده متعالي بوده و کانوني تشکيل مي دهند که از آن نسلي صالح برخيزد.
آيت الله سيد احمد خاتمي خاتمي با بيان اينکه از پيامدهاي فرهنگ مادي ازدواج مي‌توان به زيبايي اشاره کرد افزود: اما اگر فقط اين معيار ملاک قرار گيرد در اوايل زندگي شيرين است و در ادامه به اختلافات منجر مي‌شود و عشق‌هايي که از روي هوس باشد موجب هلاکت مي‌شود.
وي با اشاره به  تفاوت عشق مادي و معنوي ادامه داد: در عشق مادي نقطه وصال نقطه پايان است و در عشق‌هاي معنوي نقطه وصال تازه نقطه آغاز است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه نگاه مادي در ازدواج موجب مي‌شود که به ضوابط شريعت حاکم باشد يادآور شد: دين براي چنين افرادي مطرح نيست.
آيت الله خاتمي با اشاره به اينکه در زندگي‌هايي که با  معيارهاي مادي شکل مي‌گيرد دين مورد توجه قرار نمي‌گيرد، اظهار داشت: اين چنين زندگي‌ها عوارض منفي حتي در زندگي مادي دارد.
وي با تاکيد بر اينکه بايد قوانين تنظيم خانواده به سوي تشويق فرزند آوري حرکت کند  افزود: لازم است آموزش در اين زمينه بيشتر شده و زوجين با وظيفه خود آشنا شوند تا بدانند در مقابله با مشکلات چگونه بايد برخورد کرد .
امام جمعه موقت تهران  با اشاره به لزوم  يادگرفتن آيين نامه زندگي خانوادگي توسط زوجين جوان، تاکيد کرد: داشتن خانواده متعالي نيازمند توجه ويژه به تربيت فرزندان است و  براي داشتن فرزنداني با ايمان بايد اصالت خانوادگي را در نظر گرفت چراکه مال حرام مي‌تواند نسل را به تباهي بکشد.
آيت الله خاتمي گفت: فرهنگ خانواده متعالي اهتمام به تربيت فرزندان را در بر دارد و اولين بستر  تربيت صالح دامان پاک پدر و مادر است.
وي با اشاره به اينکه پيامبر اکرم اولويت خود را نماز قرار داده بود، ادامه داد: بايد به دنبال اصلاح فرهنگ بود، فرهنگي خانوادگي که معيارهاي مادي را تبليغ مي‌کند يک نوع خارج شدن از مسير اصلي زندگي است.

خاتمي با اشاره به اينکه بايد در اين بين به جايگاه رسانه‌ها توجه شود افزود: برخي معتقدند  فرهنگ خوراک فکري است پس خوارک فکري مسموم نبايد به آساني در اختيار جامعه قرارگيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *