سه ساله های حسینی آستارا به سوگ سه ساله حسین (ع) می نشینند

خانه / استان ها / سه ساله های حسینی آستارا به سوگ سه ساله حسین (ع) می نشینند

مسئول هیئت رزمندگان بندر آستارا از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی تحت عنوان”نوگلان عاشورایی” همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها)، در این شهرستان خبر داد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها)؛ همایش سه ساله های حسینی در بندر آستارا برگزار می شود.
مسئول هیئت رزمندگان بندر آستارا از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی تحت عنوان”نوگلان عاشورایی” همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها)، در این شهرستان خبر داد.

  سید اسماعیل موسوی مقدم، مسئول هیئت رزمندگان بندر آستارا با بیان این مطلب  گفت: سه ساله‌های حسینی در آستارا همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) در این شهرستان به سوگ می‌نشینند.

وی افزود: این همایش به همت واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام و با حضور مادران و کودکان سه ساله آنان برگزار می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان بندر آستارا هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ غنی عاشورا ذکر و تصریح کرد:حضرت رقیه (سلام الله علیها) دختر سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورا حسینی است و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است.

وی به مصائب روز عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: مصائبی را که کاروان حسینی و یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از کربلا تا کوفه و شام دیدند، وجدان هر انسان آزاده‌ایی را به درد می‌آورد.

موسوی مقدم گفت: مراسم سه ساله‌های حسینی جمعه 7 آذر ماه مصادف با پنجم صفر در مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بندر آستارا با ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام حمیدرضا قربانی و مداحی مداح اهل بیت(علیه السلام) مهدی شفیعی در سوگ شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) و اجرای برنامه ویژه برای کودکان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *