سومین جلد «بیت‌های بارانی» منتشر شد

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / سومین جلد «بیت‌های بارانی» منتشر شد

قاسم صرافان کتاب «بیت‌های بارانی 3» را در آستانه فرا رسیدن ماه محرم منتشر کرد

قاسم صرافان گفت: مجموعه «بیت‌های بارانی 3» که حاوی اشعار و نوحه‌های جدید از شاعران جوان و پیشکسوت حوزه شعر آیینی است در 200 صفحه و شمارگان 5000 نسخه چاپ شده است.

وی افزود: اشعار و نوحه‌ها (که شامل زمزمه، زمینه، واحد و شور هستند) در فصل‌هایی متناسب با موضوعات و شبهای مختلف ماه محرم دسته بندی شده‌اند تا در کنار اندازه جیبی کتاب، مناسب‌ترین حالت برای استفاده مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در هیات‌ها را داشته باشد.

صرافان همچنین بیان داشت: انتخاب اشعار نیز از نظر زبان با توجه به همین ملاک انجام گرفته‌است و اشعار هیاتی تر، در اولویت انتخاب بوده‌اند. از نظر محتوا نیز در کنار عاطفی بودن تاکید بر استفاده از شعرهای حماسی، مستند، به روز و دارای پیام بوده است.

وی افزود: همچنین به موضوعاتی مانند اربعین و مدافعان حرم نیز در کنار موضوعات مرسوم محرم، در «بیت‌های بارانی 3 » پرداخته شده است.

طراحی جلد و صفحه آرایی این مجموعه را  هم محمدجواد روشن روان به عهده داشته است و در این مجموعه می‌توانید اشعار جدیدی از شاعرانی مانند: غلامرضا سازگار، قاسم صرافان، احمد بابایی، احمد علوی، یوسف رحیمی، وحید قاسمی، محسن ناصحی و میلاد حسنی و … را بخوانید.

کتاب «بیت‌های بارانی 3» به سفارش معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در معاونت فرهنگی هیات رزمندگان اسلام گردآوری و چاپ شده است.

صرافان درباره گردآوری این مجموعه هم گفت: جناب سردار نجات و دکتر قنادیان در معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه و سردار مداحی، حجت الاسلام و المسلمین سفیدی امین و مصطفی حاجی خانی عزیز در هیات رزمندگان اسلام و معاونت فرهنگی هیات و مرتضی خلیلی برای خواندن سبک‌ها و احسان غلام نژاد برای ضبط استودیویی نواها زحمت فراوانی کشیده‌اند و امیدوارم که حضرت زهرا سلام الله علیها از همه ما و دوستان شاعر ما راضی بوده باشند.

این شاعر در انتها به عنوان نمونه، شعری از جوان ترین شاعر این مجموعه یعنی سید محسن علوی از مشهد مقدس را قرائت کرد که در ادامه می‌آید:

در بارگاه قدس که جای ملال نیست

پرواز با دو بال شکسته محال نیست

فطرس در این مسیر به ما یاد داده است

اینکه همیشه بال شکسته وبال نیست

با لطف تو پریده دلم روی گنبدت

ورنه برای پر زدن این بال، بال نیست

ای کربلا نرفته کمی صبر پیشه کن

دنیای ما همیشه که بر این روال نیست!

باب الحوائج است علی اصغر تو پس

شرط بزرگوار شدن سن و سال نیست

ما گریه می‌کنیم برایت الی الابد

در اشک ما برای عزایت زوال نیست

از آب هم مضایغه کردند کوفیان

حقی شبیه حق شما پایمال نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *