سومین مرحله اعزام هیئات مذهبی و مداحان چهارمحال و بختیاری به مشهد

خانه / استان ها / سومین مرحله اعزام هیئات مذهبی و مداحان چهارمحال و بختیاری به مشهد

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی چهارمحال و بختیاری، گفت:جمعی از اعضای فعال هیئات مذهبی ، مداحان وشاعران آیینی استان به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا توسلی در حاشیه جلسه اعضاء کانون مداحان و شاعران آیینی استان، افزود:با توجه به استقبال پرشور برادران و خواهران مداح، شاعران آیینی  و اعضاء هیئات مذهبی،با حمایت مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان در حال فراهم ساختن مقدمات اعزام مسئولین و فعالان هیئات مذهبی،کانون مداحان و شاعران آیینی استان به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس هستیم.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: سال گذشته با همکاری بسیار خوب مسئولین شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان 120نفر از برادران و خواهران(عضو کانون مداحان و هیئات مذهبی) به مشهد مقدس اعزام و در کلاس های آموزشی شرکت کردند.

وی ادامه داد:با هماهنگی بعمل آمده امسال افزون بر170نفر از برادران و خواهران مداح و هیئات مذهبی به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

نائب رییس قشربسیج مداحان استان،برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی مسئولین هیئات مذهبی، مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام وشاعران آیینی رافرصت مغتنمی برای بهره گیری از تجربیات، تعامل،همفکری و به روز رسانی اطلاعات دینی و کسب معلومات بیشتر دانست.

توسلی به سامانه اشاره کردو افزود:بااقدام ارزشمندسازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعات تشکل های دینی،هیئات مذهبی،مداحان وشاعران آیینی درسطح کشورسامانه طوبی فعال وآغاز بکار کرد.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان بااشاره به اینکه مداحان وشاعران آیینی، هیئات مذهبی،با ورود به این سامانه به نشانی tooba.tdm-ido.ir اطلاعات خود را وارد می‌کنند،گفت:تاکنون بیش از 500 برادر و خواهر مداح و شاعر آیینی درسطح استان از طریق سامانه طوبی اطلاعات خود را وارد کردند و همزمان هیات های مذهبی نیز اطلاعات خود را در این سامانه وارد می کنند.

وی امکان صدور کد شناسایی نه رقمی به صورت اتوماتیک و هوشمند برای ثبت نام کنندگان ، دسترسی آسان به تمامی اطلاعات جمع آوری شده، امکان گزارش گیری از قابلیت های این سامانه می باشد.

نائب رییس قشربسیج مداحان استان،از هیات های مذهبی، شاعران آیینی و مداحانی که تا کنون موفق به ثبت اطلاعات مربوطه نشدن خواست با مراجعه به سامانه طوبی اطلاعات را ثبت نمایند.

توسلی ادامه داد:برای اعزام اردوی زیارتی آموزشی مسئولین هیئات مذهبی،مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی هم قرارشد از برادران و خواهرانی که در سامانه طوبی مشخصات خود و یا هیئت مربوطه را وارد کردند، ثبت نام شود.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: بیش از هزار و 600 هیئت مذهبی و هزار و200 مداح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعر آیینی در این استان فعالیت دارند.

توسلی گفت:مرحله نخست صدور کارت شناسایی مداحان و شاعران آیینی در استان انجام شده که با آغاز بکار سامانه طوبی کارت شناسایی هم بصورت کشوری و پس از ثبت اطلاعات دراین سامانه برای برادران و خواهران صادر می شود.

رابط خانه مداحان استان ادامه داد:جلسه ماهیانه خانه مداحان استان روز های سه شنبه اول هر ماه در مرکز استان تشکیل می شد.

رئیس کانون مداحان استان تشرف و زیارت حرم مطهرامام رضاعلیه السلام اجرای ادعیه”آل یاسین”، “امین الله”،”توسل”،”کمیل”،”ندبه”و “مداحی”،شرکت درکلاس های آموزشی و بهره مندی از اساتید مطرح و حضور در برنامه های آستان قدس رضوی را از برنامه های این اردو زیارتی آموزشی در مشهد مقدس عنوان کرد.

وی گفت: در نظراست مسئولین هیئات مذهبی،مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی در چهار نوبت و با چهار دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *