سومین نشست خانه مداحان شهرکرد برگزار می شود/ نشست ماهیانه کانون مداحان مرکز استان

خانه / استان ها / سومین نشست خانه مداحان شهرکرد برگزار می شود/ نشست ماهیانه کانون مداحان مرکز استان

سومین نشست خانه مداحان شهرکرد روز سه شنبه سیزدهم مردادماه برگزار می شود /نشست ماهیانه کانون مداحان  وشاهران آیینی شهرستان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛رابط خانه مداحان استان چهارمحال وبختیاری از تشکیل و برگزاری جلسات خانه مداحان شهرکرد در شهرکرد خبر داد.

حمیدرضاتوسلی گفت: این جلسات بصورت ماهیانه در مرکز استان و در آینده نزدیک در سایر شهرستانها برگزار خواهد شد.

وی به اهمیت آموزش در مداحی اشاره کرد و ادامه داد:در این جلسات  اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون رسالت مداحان ، نقش بصیرت افزایی ، امربه معروف ونهی از منکر همچنین  آشنایی مداحان با قواعد شعر به ایراد سخن می پردازند.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری به سطح بندی مداحان اشاره کرد و افزود: مصاحبه عزیزان مداح از نیمه ماه مبارک رمضان فرخنده میلاد باسعادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرکرد آغاز شده و در نظراست تا پایان ماه جاری سطح بندی مداحان برادر انجام شود.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: همزمان با آغاز کار سطح بندی مداحان در شهرستانها، مرحله سطح بندی مداحان خواهر در شهرکرد برگزار می شود.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده در اولین گردهمایی خواهران ، آزمون کتبی میزان آشنایی  مداحان خواهر با “روانخوانی قرآن مجید، حوادث عاشورا از لهوف ابن طاووس، احکام و تاریخ اسلام “برگزار می شود.

توسلی از حضور در کانون مداحان وشاعران آیینی شهرستانها خبر داد و گفت: مرحله سطح بندی مداحان در شهرستان ها با حضور مسئولین استان انجام می شود.

رابط خانه مداحان استان چهارمحال وبختیاری به تشریف فرمایی مبلغین ارجمند و مطرح کشور در طرح مبانی اعتقادی و شبهه زدایی استان که به همت نماینده محترم ولی فقیه در استان در حال برگزاری می باشد، اشاره کرد و از مسئولین کانون های مداحان و شاعران آیینی شهرستانها خواست هماهنگی حضور مداحان برادر و خواهر در این جلسات را برای بهره مندی از بیانات ارزشمند اساتیدمدعو فراهم نمایند.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری به برگزاری مسابقه استانی اذان به همت دارالقرآن کریم استان  اشاره کرد و اذعان داشت: این مسابقه با هدف شناسایی بهترین موذنان استان و در راستای ترویج اذان حلقومی صورت می‌گیرد ، برای حضور مداحان دراین مسابقه باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، بررسی مصوبات جلسه قبل،ارائه گزارش اقدامات انجام شده پیرامون سطح بندی مداحان وتبادل نظر درخصوص برگزاری جلسات خانه مداحان،گردهمایی و سطح بندی خواهران مداح و حضور در مصاحبه شهرستانها از دیگر برنامه های این نشست بود.

گزارش تصویری:

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *