سومین همایش سیمای حیاء در دزفول

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / سومین همایش سیمای حیاء در دزفول

در آستانه شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت “فاطمه زهرا (سلام الله علیها)” و همزمان با روز بزرگداشت شهدا (سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی)، سومین همایش “سیمای حیا” در پایتخت مقاومت ایران، شهرستان دزفول برگزار شد.

این آیین به همت واحد خواهران پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول و معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول، بسیج دانش آموزی، سپاه ناحیه دزفول، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیرستان شاهد جساس در صبح روز شنبه 22 اسفند ماه  1394در سالن اجتماعات کانون ایثارشهرستان دزفول آغاز گردید.

در سومین همایش “سیمای حیا” که به میزبانی شهدای مدافع حرم شهرستانهای اندیمشک و دزفول و به میهمانی خانواده های شهیدان سرافراز مدافع حرم:” سردار احمد مجدی، سردار حاج علی محمّد قربانی، امیر علی هیودی، حبیب رحیمی منش، علیرضا حاجیوند قیاسی، احمد حاجیوند الیاسی، سید مجتبی ابوالقاسمی “و با حضور پر شور هفتاد نفر از خانواده های محترم شاهد، جانباز و ایثارگر، دانش آموزان دبیرستانی و با حضور جمعی از مسئولین محترم شهرهای اندیمشک و  دزفول  برگزار شد.

دانش آموزان در بدو ورود این خانواده های معزز، با نوای “لبیک یا حسین، لبیک یا زهرا، لبیک یا خامنه ای” از این عزیزان استقبال کردند.

در ابتدای این مراسم قاری ممتاز کشوری  آقای عطاء الله صافی دانشجوی دانشگاه آزاد آیاتی را از سوره مبارکه مائده را  تلاوت کردند و  هدیه خادم الرسول دانش آموز دبیرستانی ترجمه کردند، سپس سرود ملّی، خیر مقدم آقای نصر اله پور ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول، نامه ی یک دختر به پدرشهیدش که توسط سارا ناظر زاده اجرا شد، سخنرانی جناب سرهنگ حاجتی معاونت اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) و مسئول راهیان نور، اجرای دکلمه ی جنگ توسط دانش آموز نرجس نعیمی فرزند شهید نعیمی ، در ادامه حاج سعید نیکو نژاد بر مصائب بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مرثیه سرایی کردند و پایان مراسم اهداء لوح تقدیر و هدایایی به خانواده های شهیدان سرافراز مدافع حرم دزفول و اندیمشک بود، اهداء ساق دست به دانش آموزان به منظور ایجاد سیمای حیا در بین دختران از دیگر بخش های  این آیین بود.

اجرای این برنامه را سرکار خانم دیا احمد (مسئول فرهنگی واحد خواهران پیروان عترت (ع) شهرستان دزفول ) به عهده داشتند.

آقای “نصراله پور” ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان دزفول ضمن خیر مقدم و تسلیت ایّام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا  سلام الله علیها به وصیت نامه ی شهدا اشاره کردند و افزودند: شهدا در وصیت نامه های خود در خواست هایی از شما دختران دارند و آن حفظ سیمای حیا، حجاب و عفاف است. ما گل های سر سبدی را از دست داده ایم و شما با تلاش، ایمان و حجاب خود قدر شناس شهدا باشید.

سخنران برنامه جناب سرهنگ حاجتی ضمن تسلیت ایام شهادت بی بی دو عالم از بانیان این مراسم تشکر کردند و صحبتهایی پدرانه و دلسوزانه را با دختران دانش آموزان در مورد حجاب و عفاف و توطئه های دشمنان در این زمینه پرداختند و نکاتی را در مورد فرهنگ شهید و شهادت بیان کردند.

ایشان به حجاب دختران امروز اشاره کردند و گفتند: اگر کشور ایران امنیت دارد بخاطر خون شهداست و اگر کسی با هر بینشی در جامعه بدحجابی می کند در جامعه ایجاد نا امنی می کند. ایشان تأکید کردند که پروفایل ها و پیام ها عکس ها و بلو توث های شما به عنوان  دختران شیعه باید در شأن شما باشد. چشم مسیر دل است اگر چشم ویروسی شد دل خراب می شود پس باید مواظب نگاه خود باشید؛ نگاهتان به شهدا باشد و خدا را  فراموش نکنید.

سرهنگ حاجتی اظهار کردند: در کشور ما در سال 57 انقلابی توسط  امام خمینی(ره)  پیروز شد که  در نوع خودش بی نظیر بود سپس در جنگ تحمیلی که تمام دنیا بر علیه ما بود جوانان ما از خاک وطن دفاع کردند و ما با تمام قدرت به دنیا ثابت کردیم که تا آخر ایستاده ایم.

ایشان افزود: شهدا انسانهای دست نیافتنی و دور از ذهن نبودند و  بال و پر نداشتند ولی فریاد “کلنا عباسک یا زینب” را سر دادند و رفتند؛ ما نیز باید ادامه دهنده ی را ه شهدا باشیم. امیدوارم دختران ما بمانند و فرزندانی صالح تربیت کنند تا جامعه ای شایسته را تحویل حضرت صاحب الزمان(عج) بدهند.

در پایان مدعوین به احترام مقام صبر خانواده های شهدای مدافع حرم شهرهای دزفول و اندیمشک  از جای خود برخاستند و با نوای  ” لبیک یا حسین، لبیک یا زهرا، لبیک یا مهدی” خانواده های محترم شهدا را به روی صحنه  یک به یک مشایعت کردند؛ در این هنگام  مادر سردار شهید علی محمّد قربانی هم لبیک گویان به روی صحنه آمدند و اشاره کردند که این بیان پسرم هنگام شهادتش بود و لبیکهای این بانوی زینبی  آنقدر تأثیر گزار بود که دانش آموزان هم با ایشان هم نوا شدند و تکرار کردند. سپس همراه با دکلمه ای که توسط زهرا خاکسار مدنی اجرا شد خانواده های شهیدان سرافراز مدافع حرم شهرهای دزفول و اندیمشک: “سردار احمد مجدی، سردار حاج علی محمّد قربانی، امیر علی هیودی، حبیب رحیمی منش، علیرضا حاجیوند قیاسی، احمد حاجیوند الیاسی، سیّد مجتبی ابوالقاسمی ” لوح تقدیر و هدایایی از دست مسئولین محترم دزفول و اندیمشک دریافت کردند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *