سومین همایش مدیران پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام+عکس

خانه / مطالب و رویدادها / ستاد مرکزی / سومین همایش مدیران پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام+عکس

آیت الله معرفت: نقطه مشترک همه مردم توجه به امام حسین(ع) است

سومین همایش مدیران پیروان عترت سراسر کشور

اولین روز همایش مدیران پیروان عترت سراسر کشور با سخنرانی حجت الاسلام کدخدارستم تحت عنوان تاثیرگذاری زنان عاشورایی در قیام کربلا، سرکار خانم معین الاسلام با موضوع نقش زنان در گسترش فرهنگ مهدویت و همچنین سخنرانی دکتر یداله جوانی پیرامون تحلیل مسائل سیاسی روز به پایان رسید.

حجت الاسلام و المسلمین کدخدارستم با بیان ویژگی های زن عاشورایی از جمله نقش انسان سازی، پویایی و داشتن روحیه اجتماعی، عزت طلبی، شهید پروری، حفظ حجاب، اهمیت به نماز، بردباری و صبوری، مهربانی و صلابت، جسارت در برابر باطل و مدیریت بحران به گوشه ای از فداکاری های زنان حاضر در کربلا اشاره کردند و افزودند پیام رسانی مهمترین اصل حرکت زنان عاشورائی و در راس ایشان حضرت زینب کبری (س) بود.

دکتر معین الاسلام استاد حوزه و دانشگاه با بیان صحبت هایی پیرامون زنان منتظر به نقش اساسی 2 جریان زنان و خانواده در جهان اشاره کردند. ایشان ضمن تاکید بر نقش خانواده، زن را عنصری فرهنگ ساز دانستند که امروزه تلاش می شود از خانواده جدا گردد.

همچنین دکتر جوانی تحلیلگر مسائل سیاسی با ذکر نکاتی از عبرت های عاشورائی و تاریخ کربلا آن را با وضعیت کنونی جهان امروز مقایسه کردند. ایشان نبرد با دشمنان را از ویژگی های امام حسین علیه السلام دانسته و آنرا ویژگی اجتناب ناپذیر مسلمین عنوان کرده و گفتند : یک زمان نبرد با دشمن از اعتقادات نشات میگیرد لذا دیگر مذاکره پذیر نخواهد بود همانطور که امام حسین(ع) فرمودند: مثل من، با یزید بیعت نمیکند. وی با اشاره به اینکه امروز جنگ، جنگ ابزارهایی مثل ماهواره، سینما، سایت ها و شبکه های ارتباطی است افزودند جنگ نرم ارزش های اعتقادی و دینی را نشانه گرفته است.

در دومین روز همایش آیت الله معرفت با حضور در جمع خواهران پیروان عترت به ایراد سخن پرداخته و مباحثی اخلاقی را مطرح و فرمودند نقطه مشترک همه مردم توجه به امام حسین(ع) است و فطرت همه انسان‌ها خداجو است و باید این سرمایه عظیم در هیأت حفظ شود.

در ادامه مهندس صرامی مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی پیرامون مبدأ و منشأ پیدایش و سیاست‌های بوجود آورنده شبکه‌های اجتماعی صحبت کرد و گفت مهمترین راه مقابله با شبکه‌های اجتماعی خارجی، ایجاد و ترویج استفاده از سرویس‌های اجتماعی داخلی است. سپس سرکار خانم دکتر کرمانی، استاد فلسفه اسلامی دانشگاه تهران و اولین بانوی دارای مدرک فوق دکترای فلسفه در ایران به بیان اهمیت و مراتب فلسفه اخلاق پرداخت و گفت: الگوی ما حضرت زهرای مرضیه(س) است که بایستی بین رفتار، عمل و گفتار ما تعادل باشد.

گزارش در حال تکمیل شدن می باشد…

2 3 kadkhodarostam 1

IMG_5414 IMG_5429 IMG_5435 Gg Ggghgh IMG_5409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *