سوگواری امام جواد علیه السلام در مسجدجامع شهرکرد +تصویر

خانه / استان ها / سوگواری امام جواد علیه السلام در مسجدجامع شهرکرد +تصویر

مراسم شهادت مظلومانه حضرت امام محمدتقی،جوادالائمه علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب وعشاء با رعایت اصول بهداشتی در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

مراسم شهادت مظلومانه حضرت امام محمدتقی،جوادالائمه علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب وعشاء با رعایت اصول بهداشتی در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی با تسلیت شهادت حضرت امام محمدتقی جواد الائمه علیه السلام به بیان بخشی از فضایل نهمین امام شیعیان پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت امام جواد علیه السلام در سال 195 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود، برخی تولد آن امام همام را در 10 یا 15 ماه رجب و برخی دیگر نیز آن را ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام جواد علیه السلام نخستین امام از سه امام شیعیان است که در خردسالی به امامت رسیدند فلذا در دوران امامت خود با دشواری های منحصر به فردی مواجه بودند،دوران امامت آن حضرت، یکی از جنجال برانگیزترین دوران تاریخ شیعه به دلیل مواجه شدن شیعیان با مسئله ای تازه بود که تا آن زمان سابقه نداشت.

حجت الاسلام دکتر هاشمی افزود: فضائل و مکارم اخلاقی امام جواد الائمه علیه السلام به گونه ای بود که همگی حتی مخالفان و دشمنان بدان اعتراف کرده و با دیدن آن خصال برجسته ناخودآگاه مجذوب آن وجود الهی می شدند و زبان به مدح و ستایش می گشودند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه گفت: زهد حضرت امام جواد علیه السلام نیز مانند دیگر فضایل ایشان نمود بسیار داشت، آن حضرت مومن را به سه نیاز واقعی اش توجه دادند: “توفیق خدایی”، “واعظ نفسانی” و “قبول نصیحت”.

مداحی و ذکر مصیبت از دیگر برنامه های شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حسام رضایی فر

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *