سوگواری شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام در اشکفتک+ تصویر

خانه / استان ها / سوگواری شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام در اشکفتک+ تصویر

 مراسم سوگواری شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و گرامیداشت۱۲فروردین باحضور جوانان  عاشورایی اشکفتک برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با شب شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و گرامیداشت۱۲فروردین جلسه هفتگی  جوانان عاشورائی رزمندگان اسلام اشکفتک برگزارشد.

دراین مراسم حجت الاسلام گرجی شهادت جانسوز هفتمین‌ امام شیعیان جهان حضرت موسی کاظم علیه‌ السلام را تسلیت گفت و با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی به بیان فضایل آن امام همام پرداخت.

وی افزود: نام امام هفتم شیعیان موسی،لقب آن حضرت کاظم علیه السلام کنیه آن امام همام ” ابوالحسن” و ” ابوابراهیم ” است و شیعیان و دوستداران لقب ” باب الحوائج ” به آن حضرت داده اند .

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: امام موسی کاظم علیه السلام  هفتم ماه صفر سال 128هجری در ” ابواء ” دیده به جهان گشود.

ناطق گفت: دوران امامت امام حضرت موسی کاظم علیه السلام  مقارن با سالهای آخر خلافت منصور عباسی و در دوره خلافت هادی بود و سیزده سال از دوران خلافت هارون، سخت ترین دوران عمر شریف آن امام  همام  است.

حجت الاسلام گرجی به صفات امام کاظم علیه السلام اشاره کرد و افزود: حضرت موسی کاظم علیه السلام به زهد و عبادت بسیار معروف بود، آن حضرت از عبادت و سختکوشی به ” عبد صالح ” معروف و در سخاوت و بخشندگی مانند اجداد بزرگوارش بود .

وی ادامه داد:حضرت موسی کاظم علیه السلام به تلاوت قرآن مجید انس زیادی داشت و قرآن را با صدایی حزین و خوش تلاوت می کرد، به هنگام تلاوت قرآن مجید مردم در اطراف خانه آن حضرت گرد جمع می شدند و از روی  شوق  اشک می ریختند .

حجت الاسلام گرجی در ادامه به تشکیل جمهوری اسلامی در کشور ایران به رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت:خیل مردم مسلمان و انقلابی ایران در 12فروردین با حمایت از ولایت فقیه  پس از سالها مبارزه علیه طاغوت در صحنه انتخابات، پر شور حاضر شدند و به جمهوری اسلامی رأی دادند.

 وی افزود:باتشکیل انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران اسلامی با  استقلال و آزادی تعیین اراده و سرنوشت خود شد و  روحیه امید و خود باوری را در دل محرومان و مستضعفان جهان زنده کرد.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: این انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) با فداکاری فراوان و شهادت انقلابیون مبارز تشکیل شد و جمهوری اسلامی دست ابرقدرت ها را از کشور ایران قطع کرد و امروز شاهدیم که ایران اسلامی به یک قدرت جهانی تبدیل شده است، همه ما وظیفه داریم از انقلاب اسلامی و آرمانهای والای امام و شهدا پاسداری کنیم.

تلاوت‌کلام‌نورانی وحی ،ذکر مصیبت نوحه سینه زنی و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم  بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: سجاد بیاتی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *