سوگواری شهادت سکاندار کشتی شیعیان در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / سوگواری شهادت سکاندار کشتی شیعیان در شهرکرد + تصویر

سوگواری شهادت سکاندار کشتی شیعیان در شهرکرد + تصویر

مراسم سوگواری شهادت سکاندار کشتی شیعیان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار استان چهارمحال وبختیاری در شب و روز شهادت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام با رعایت اصول بهداشتی به سوگواری پرداختند.

در شب شهادت ششمین مهر سپهر ولایت و امامت ،مراسم سوگواری به همت هیأت رزمندگان اسلام استان ، پایگاه شهدا و مجموعه فرهنگی مسجدجامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزارشد.

دراین مراسم حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی با تسلیت شهادت صادق آل محمدصلی الله علیه وآله وسلم به بیان گوشه ای از زندگی سراسر نور آن امام همام پرداخت.

 امام جماعت مسجدجامع شهرکرد به دوران امامت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و ادامه داد: در یک دسته بندی، زندگانی  آن امام  همام به سه دسته کلی تقسیم می شود ، نخست زندگانی امام در دوره حضرت امام سجاد و حضرت امام محمد باقر علیمهاالسلام که تقریبا نیمی از عمر شریف آن حضرت را به خود اختصاص می دهد، در این دوران حضرت امام صادق علیه السلام از علم وتقوی و کمال و فضیلت  ایشان درحد کافی بهره مند شدند.

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به مرحله دوم زندگی سکاندار کشتی شیعیان صادق آل محمدصلی الله علیه وآله وسلم اشاره کرد و ادامه داد: بخش دوم زندگی پر خیر و برکت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام از سال 114 هجری تا 140هجری می باشد، در این دوره آن امام همام از فرصت مناسبی که به وجود آمد،کمال استفاده کردند مکتب جعفری را به تکامل رساندند و 4000 شاگرد،استاد و دانشمند تربیت و تحویل جامعه نمودند و علوم و فنون بسیاری را که جامعه اسلامی تشنه آن بود، ارزانی داشتند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به مرحله ی سوم زندگی ششمین امام شیعیان افزود: هشت سال آخر عمر مبارک حضرت امام جعفر صادق علیه السلام قسمت سوم زندگی امام  علیه السلام را تشکیل می دهد، در این دوره، حضرت امام صادق علیه السلام بسیار تحت فشار و اختناق حکومت منصور عباسی قرار داشتند، در این دوره امام دائما تحت نظر بودند.

وی به نمودارهای مهم و برجسته در زندگی حضرت امام صادق علیه السلام  اشاره کرد و گفت: تبیین و تبلیغ مسئله امامت – تبلیغ و بیان احکام دین به شیوه فقه شیعی و نیز تفسیر قرآن به روال بینش شیعی، همچنین تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک ، سیاسی از جمله نمودار ویژه زندگی سراسر نور آن امام همام است.

کارشناس مسایل مذهبی به ایجاد دانشگاه علمی سکاندار کشتی شیعیان امام صادق علیه السلام اشاره کرد و افزود: یکی از وسیع‌ترین حوزه‌های علمی و فقهی در زمان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بود.

حجت الاسلام هاشمی گفت: موضوع تشکیلات پنهان در صحنه زندگی سیاسی حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و نیز دیگر ائمه اطهار علیهم السلام، از جمله مهمترین و شورانگیزترین فصول زندگینامه ائمه اطهار علیهم السلام محسوب می شود.

در ادامه با مداحی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضار در ماتم جانسوز سکاندار کشتی شیعیان اشک ماتم ریختند.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمدحسین توسلی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *